اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت:

بسته خدمتی نوزاد سالم در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بسته خدمتی نوزاد سالم یک مجموعه عملیاتی است که دستورالعمل‌هایی برای مراقبت از نوزاد بعد از تولد در بیمارستان و زایشگاه به اجرا در می‌آید.

بسته خدمتی نوزاد سالم در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حیدرزاده پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش بسته خدمتی نوزاد سالم در بوشهر، اظهار داشت: برای اینکه در آینده نسلی پویا توانمند و کارآفرین داشته باشیم مادران باید دوران بارداری را بسیار مهم تلقی کنند زیرا آینده کشور به دست همین کودکان امروز رقم می‌خورد.
این فوق تخصص نوزادان اضافه‌ کرد: کشورهایی که در حال حاضر جهش‌های اقتصادی، فناوری، سیاسی و نظامی دارند بیش از 30 سال پیش‌روی کودکان خود سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده‎‌ای انجام دادند که امروز بازده آن‌ را شاهد هستند.
رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بسته خدمتی مراقبت از نوزاد سالم متضمن فرآیندهای مراقبتی استاندارد در بیمارستان است، گفت: استاندارد کردن فرآیندهای مراقبتی در اتاق زایمان از مهم‌ترین آن‌ها است که در هنگام زایمان یک فرد دوره دیده از اعضای خانواده به همراه مادر در اتاق زایمان حضور داشته باشد که مادر احساس تنهایی و دلواپسی نکند و با داشتن احساس امنیت و آرامش موجب کاهش استرس شود.
حیدر زاده افزود: در این برنامه، ساز و کاری تدوین کردیم که بلافاصله بعد از زایمان کودک روی سینه مادر خود قرار بگیرد و فرآیند ارتباط عاطفی و دلبستگی هر چه زودتر شروع شود زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده در کشورهای غربی و توسعه یافته قرار دادن نوزاد روی سینه مادر یک ساعت اول بعد از زایمان تأثیرات شگرفی در رابطه عاطفی بین مادر و فرزند برقرار می‌کند و کودک فردی باهوش‌تر، توانمندتر، موفق‌تر و کارآفرین‌تر می‌شود.
وی اضافه‌کرد: این کار سلامتی کودک را تا حد زیادی تأمین می‌کند و کسی که این مرحله را در هنگام تولد نداشته باشد جامعه‌پذیری کمتری دارد و از لحاظ تحصیلی فرد ناتوان‌تری می‌شود.
این مقام مسئول خاطر نشان ‌کرد: یکی دیگر از موارد قابل توجه در این بسته جدا نکردن نوزاد از مادر در بیمارستان است که این کار موجب اطمینان از عوض نشدن فرزند در بیمارستان می‌شود.
رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت مراقبت از نوزادان در زایشگاه، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها ملزم شده‌اند علاوه بر پرسنل حاضر در زایشگاه یک نیروی دوره دیده را مسئول مراقبت از نوزاد قرار دهند تا فرآیندهای مراقبتی از نوزاد مانند قرار دادن کودک بر روی سینه مادر، جدا نکردن کودک از مادر و فرآیندهای سلامت‌سنجی کودک را انجام دهد.
حیدرزاده اضافه‌ کرد: بسته خدمتی نیز در اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دست تدوین است که بر اساس آن مراقبت‌های نوزاد بعد از ترخیص از بیمارستان برمبنای دو اصل مراقبت از خود و مراقبت از نوزاد توسط نیروهای بهداشتی در منزل انجام شود و نیاز مراجعه به درمانگاه برای انجام واکسیناسیون و دیگر فعالیت‌های مراقبتی وجود نداشته باشد.
این مقام مسئول تصریح‌کرد: بسته خدمتی مراقبت از نوزاد در منزل در شهر قزوین به‌صورت پایلوت به اجرا در آمده است که امیدواریم از سال آینده در سراسر کشور به اجرا درآید.   
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول