اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

فرهنگ بسیج هیبت جهانی پیدا کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ فرهنگ بسیجی امروز در دنیا شکل و هیبت جهانی پیدا کرده به طوری که رغبت و علاقمندی به شناخت و انس گرفتن با آن با شدت ادامه دارد.

فرهنگ بسیج هیبت جهانی پیدا کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان در اردبیل اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی این فرهنگ اصیل و ریشه‌دار که انقلاب اسلامی را در سه دهه گذشته از پرتگاه‌های مختلف نگه داشته است امروز ریشه مستحکم پیدا کرده و بسیاری از کشورها به ویژه ملت‌های مسلمان با تأسی به این فرهنگ مقدس در حال بازسازی چهره و روحیه خود هستند.
وی به ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: تمام این فعالیت‌ها باید از فیلتر فرهنگ غنی اسلامی، انقلابی عبور کند تا شکل اجرا و الگویی بگیرد که فرهنگ بسیجی از جمله این مراتب متعالی بوده است.
گنجی با اشاره به خیز بسیاری از کشورهای منطقه علیه استکبار جهانی و بیدار باش واقعی آنها خاطر نشان کرد: اگر امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه همدستانشان از فرهنگ جهادی و بسیجی امت‌های اسلامی هراس دارند به خاطر ماهیت این نظام است که در آن معنویت و ریشه‌های اعتقادی در اوج و اعتلا است.
این مسئول فضای دانشگاه را بهترین فضای روشنگری در حوزه تحولات و بسیاری از چالش‌های پیش رو اعلام کرد و ادامه داد: تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی وظیفه دارند دانشجویان را با بینش‌های اسلامی و معرفتی و بسیجی‌گونه آشنا کرده و اسباب انس آنها را مهیا کنند.
وی یکی از اصلی‌ترین برجستگی انقلاب اسلامی را شکل‌گیری تحولات فرهنگی به ویژه انتقال ارزش‌ها از نسلی به نسل دیگر توصیف کرد و گفت: ‌امروز نیز در دوره انتقال ارزش‌ها و باورها این وظیفه نسل اول و دوم انقلاب است که سرمایه‌های دردانه خود را انتقال داده و نسل آینده را با بهترین اندیشه‌ها و تفکرات مکتبی و ارزشی آشنا کنند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی  در ادامه سخنان خود با بیان این‌که دشمن قسم خورده این انقلاب از شناخت ابعاد فرهنگ علمی و بسیجی ملت ایران به ویژه جوانان با بصیرت غافل است، افزود: اگر به ماهیت و اصالت فرهنگ جهادی در حوزه علم و پیشرفت‌های روزافزون آن توجه کنیم به یقین همین عامل می‌تواند دشمنان ما را وادار به تسلیم در برابر اسلام و خواسته‌های ارزشمند آن کند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دانشجویان ما امروز در سنگر آزادی و بصیرت راه همرزمان خود را در سنگر دفاع مقدس ادامه می‌دهند و با مجهز شدن به شایسته‌ترین ابزار علمی دشمن را ناکام می‌گذارند.
در این مراسم از مدیر فرهنگی سابق دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل و سعید مولایی به عنوان مدیر فرهنگی جدید دانشگاه محقق اردبیلی منصوب شد.

انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول