اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مبارزه با بیماری‌های دانشگاه پزشکی کرمان:

روند بهداشت جامعه به سمت بیماری‌های نوپدید است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند بهداشت جامعه با کنترل بیماری‌های واگیردار به سمت بیماری‌های نوپدید همانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطان‌ها رفته است.

روند بهداشت جامعه به سمت بیماری‌های نوپدید است
به گزارش فارس از کرمان، روح‌الله زحمتکش عصر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کرمان با اشاره به بیماری دیابت اظهار داشت: روند بهداشت جامعه با کنترل بیماری‌های واگیردار به سمت بیماری‌های نوپدید همانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطان‌ها رفته است.
زحمتکش افزود: دیابت بیماری خاموشی است که همه اعضای بدن فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری دیابت در کشور، وزارت بهداشت برنامه‌ای را در زمینه شناسایی بیماران دیابتی انجام داده است.
وی بیان کرد: طرح غربالگری بیماران دیابتی در سطح روستاها در سال 83 آغاز شد و اکنون طرح غربالگری دیابت در جمعیت شهری در حال انجام است.
وی بیان کرد: کرمان نیز جزو 10 شهر انتخاب شده برای اجرای این طرح است.
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: برای اجرای این طرح 9 مرکز بهداشتی درمانی در سطح شهر کرمان در نظر گرفته شده است.
وی اذعان کرد: طرح غربالگری دیابت شهر کرمان از افراد بالای 30 سال سن و همچنین افرادی که زمینه دیابت در خانواده آنها وجود دارد، انجام می‌شود.
زحمتکش تصریح کرد: همچنین افرادی که دارای وزن زیاد و یا سابقه فشار خون و یا دیابت بارداری داشته‌اند در این طرح مورد غربالگری قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول