اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

راه‌اندازی 3 مرکز تحقیقات بیماری در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ایجاد مرکز تحقیقات و کنترل بیماری دیابت، مرکز تحقیقات مقاومت به آنتی بیوتیکی و مرکز تحقیقات بیماری‌های قارچی در مازندران خبر داد.

راه‌اندازی 3 مرکز تحقیقات بیماری در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمدعلی عنایتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مربوط به حوزه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: ماموریت حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هدایت پژوهش‌های پایه‌ای علمی و کاربردی برای حل معضلات بهداشتی، منطقه‌ای و استانی است.
وی تصریح کرد: اقدامات پژوهشی استان در هشت دانشکده توسط 9 مرکز تحقیقاتی استان و توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام می‌شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه هفت وظیفه برای اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها تعریف شد، یادآور شد: انجام تحقیقات پژوهشی جزء اولویت‌های وظیفه هیئت علمی در دانشگاه‌ها است.
وی مهم‌ترین دغدغه حال حاضر پژوهشگران را بررسی 10 علت اساسی مرگ و میر در کشور اعلام کرد و گفت: برای کنترل 10 علت کاهش مرگ و میر در کشور، مراکز کنترل و تحقیق بیماری‌ها در برخی مراکز استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
عنایتی با اشاره به افزایش تعداد بیماران دیابتی در مازندران از ایجاد مرکز تحقیق علل بروز بیماری دیابت در مازندران خبر داد و یادآور شد: به‌زودی مرکز کنترل تحقیقات دیابت در بیمارستان امام شهرستان ساری راه‌اندازی می‌شود که ایجاد این مرکز در شورای گسترش دانشگاه‌ها باید به تصویب برسد.
وی دیگر مرکز تحقیقاتی که برای کنترل بیماری‌ها در مازندران در شرف راه‌اندازی است را مرکز تحقیقات مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها اعلام کرد و بیان داشت: ایجاد این مرکز نیز در مازندران به تصویب رسید.
این مسئول در تشریح فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی دیابت و مقاومت آنتی بیوتیکی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان برای کنترل و کاهش بیماری‌های دیابت مراقبت‌ها را پیش‌بینی کرد.
وی ادامه داد: کنترل و درمان بیماری دیابت در سه سطح خانه بهداشت، بیمارستان‌ها و مراکز فوق تخصصی انجام می‌شود و روند بیماری از ابتدا تا انتها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
عنایتی خاطرنشان کرد: در مراکز تحقیقاتی دلیل ابتلا، علت افزایش و عوارض ناشی از آن نیز بررسی و برای اینکه فعالیت‌های عملی و تحقیقاتی به خوبی انجام شود در مراکز تحقیقاتی نیز روند بیماری، کنترل راه‌های کاهش آن در اختیار کارشناسان قرار می‌گیرد.
این مسئول در پایان از ایجاد مرکز تحقیقاتی قارچی مقاوم در مازندران به لحاظ گسترش این بیماری در مازندران به خاطر شرایط آب و هوایی این استان خبر داد و متذکر شد: این مرکز به بررسی و کنترل بیماری‌های قارچی و علت شکل‌گیری آن در استان می‌پردازد.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول