اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بافت تأکید کرد

آموزش پیشگیری از بروز بیماری تب کیو در بافت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: باید در راستای پیشگیری از بیماری تب کیو که مشترک بین انسان و دام است، از طریق آموزش افراد جامعه گام برداریم.

آموزش پیشگیری از بروز بیماری تب کیو در بافت
سمیه صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بافت در تشریح بیماری تب کیو اظهار داشت: تب کیو یک بیماری باکتریایی مشترک بین انسان و دام است که برای نخستین بار در کشور افغانستان گزارش شده است.
وی افزود: این بیماری که نخست آن را تب کشتارگاهی یا ریکتزیوز بورنت نیز نامیدند، بیماری عفونی است که در حیوانات اهلی غالبا در گاو، گوسفند و بز و حیوانات دیگر عفونتی بدون علائم مشخص ایجاد می‌کند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت تصریح کرد: این بیماری زمانی که به انسان منتقل شد، موجب بیماری حاد و گاهی خطرناک گشت که از مشخصات آن آغاز سر درد ناگهانی، تب و ذات‌الریه غیر مشخص است.
صادقی اهمیت این بیماری را مشترک بودن آن بین انسان و دام دانست و بیان داشت: گونه‌های مختلف کنه‌ها در نگهداری این اجرام عامل اصلی به شمار می‌روند و عملا مخزن انگل واقع می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: این باکتری به مقدار زیاد از طریق شیر یا سایر مواد دفعی و به ویژه با جفت حیوانات آلوده دفع می‌شود.
صادقی گفت: باید در راستای پیشگیری از بیماری تب کیو که مشترک بین انسان و دام است، از طریق آموزش افراد جامعه گام بر داریم.
وی ابراز داشت: در راستای پیشگیری از این بیماری از ابتدای سال جاری تاکنون کلاس‌های آموزشی در روستاها با حضور دامداران برگزار و نکات ضروری در ارتباط با منبع بیماری، دفن ترشحات،‌ جفت و پرده‌های جنینی دام‌ها، محدود کردن تردد به دامداری‌های آلوده و استفاده از شیر و فرآورده‌های پاستوریزه لبنی به دامداران ارائه شده است.
انتهای پیام/صا30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول