اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان تأکید کرد

ایجاد فضاهای مفرح برای کارگران معدن

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت :مسئولان معادن در برگزاری جشن‌ها و ایجاد فضاهای تفریحی و مفرح کارگری تلاش بیشتری کنند.

ایجاد فضاهای مفرح برای کارگران معدن
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان منصور متقی ظهر امروز در جمع مسئولان معادن زغال‌سنگ شهرستان با تأکید بر اهمیت به مسائل مذهبی در محیط‌های کارگری اظهار داشت: کار در معادن از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین کارها است، کارگران در حین خروج از منزل نگرانی‌هایی برای خود و خانواده دارند.
وی با بیان اینکه کارگران و خانواده آنان از لحاظ روحی و روانی دچار مشکلات فراوانی می‌شوند، بیان داشت: لذا مسئولان معادن باید نسبت به برگزاری جشن‌ها و ایجاد فضاهای تفریحی و مفرح تلاش بیشتری کنند تا کمی از استرس موجود کاسته شود.
متقی افزود: در گذشته بیشتر نگرانی کارگران معادن خصوصی در زمینه تعدیل نیرو بود که به لطف خداوند در کمیسیون امنیت کارگری استان مصوب شد، هیچ مجموعه کارگری حق تعدیل نیرو در معادن را ندارد، مگر این که موافقت کمیسیون کارگری شهرستان را داشته باشد.  
فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات و حساسیت این دوره نسبت به دوره‌های قبل باید تلاش کرد در معادن فضایی ایجاد شود که هیچ‌کس نتواند از فضای موجود سوء استفاده کند و مشکلی برای منطقه ایجاد کند.  
رضا عسکری مسئول منطقه معدنی هشونی گفت: این معدن یکی از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین معادن زغال‌سنگ استان کرمان است به گونه‌ای که طبق نظر کارشناسان زمین‌شناسی در این معدن بیش از 13 هزار میلیون تن ذخیره زغال وجود دارد.
عسکری بیان داشت: حدود 900 هزار میلیون تن از ذخایر این معدن قابل بهره‌برداری است و در حال حاضر بیش از یک هزار و 100 نفر در بخش‌های اداری و معدنی در سه شیفت کاری در این منطقه مشغول به کار هستند.
وی افزود: حدود 800 نفر از این نیروها در گذشته زیر نظر پیمانکاران بوده‌اند و با توجه ویژه دولت خدمتگزار و مسئولان مربوطه در حال حاضر زیر نظر شرکت زغال‌سنگ در حال انجام کار هستند.  
محمد میرزایی معاون شرکت زغال‌سنگ کرمان گفت: خط مقدم کشور در حال حاضر افزایش تولید و خودکفایی است، لذا همه مسئولان و کارگران معادن باید با همدلی و همکاری روز‌به‌روز بر تولید معادن بیفزایند تا زمینه دوری ما از وابستگی به بیگانگان فراهم شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی به ویژه در ایام پایانی ماه صفر قصد داریم در آینده نزدیک نسبت به برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه اقتصاد نیز اقدام کنیم.
به گزارش فارس، جلسه مسئولان شهرستان کوهبنان با مسئولان معادن هشونی‌، همکار و معدن اصلی در دفتر کنفرانس معدن هشونی برگزار و مسائل و مشکلات مربوط به کارگران مورد بحث قرار گرفت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول