اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت و معدن خبر داد

استقلال سازمان صنعت، معدن و تجارت در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در جنوب استان کرمان به زودی مستقل می‌شود.

استقلال سازمان صنعت، معدن و تجارت در جنوب کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان فخرالله مولایی شامگاه شنبه در نخستین همایش جذب سرمایه‌گذاری تولیدی در جنوب استان کرمان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تولید صادرات‌گرا و نامگذاری سال جهاد اقتصادی، اظهار داشت: تولید صادرات‌گرا یا جهاد اقتصادی مباحثی است که با بصیرت و تدبیر بیان شده است.
وی افزود: سال جهاد اقتصادی ما را بر آن می‌دارد تا مانند جهاد نظامی جان بر کف برای شهادت شویم و باید در سال جهاد اقتصادی هم همین روحیه را داشته باشیم.
مولایی تصریح کرد: کسی که شعار مرگ بر آمریکا را می‌دهد، اگر بتواند، یک شغل ایجاد کند، یک قدم آمریکا عقب‌نشینی می‌کند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: به تمام مدیران عامل شهر‌ک‌های صنعتی در استان‌ها اعلام کردیم به تبعیت از مقام معظم رهبری باید خادم واقعی ملت و به ویژه ملتی که به سوی تولید و سرمایه‌گذاری پیش می‌روند و جهادگران عرصه تولید هستند، باشیم.
مولایی بیان داشت: به مدیران عامل شهرک‌های صنعتی استان‌ها اعلام کردیم از بدو ورود یک سرمایه‌گذار تا زمانی که خارج می‌شود، باید آن را راهنمایی، هدایت و حمایت کنند و اجازه ندهند تا سرمایه‌گذار جدا شود.
وی عنوان کرد: اعتقاد داریم که خارج از بحث‌های اداری سرمایه‌گذار بداند که خادم او هستیم و این مطمئنا نتیجه دارد و این را به همه مدیران و کارمندان سازمان اعلام کردیم.
مولایی گفت: شریک درد و رنج سرمایه‌گذاران هستیم و تا آخر خط آنها را تنها نمی‌گذاریم و باید با کمک یکدیگر جنوب استان کرمان را که دارای ظرفیت‌های غنی در زمینه کشاورزی، دامپروری، فلزی، معدنی، غیرفلزی و ... است، بسازیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: همایش جذب سرمایه‌گذاری تولیدی در جنوب استان کرمان نباید به صورت تشریفاتی برگزار شود و باید عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه بودجه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران 430 میلیارد تومان است، افزود: ما حداقل به 2 هزار و 100 میلیارد تومان نیاز داریم تا بتوانیم 20 درصد کیفی‌سازی واحدها را به جلو ببریم.
مولایی با بیان اینکه روند بودجه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سیر صعودی گرفته است، اظهار داشت: اصل بودجه به پنج برابر افزایش می‌یابد و در این راستا ردیفی برای خوشه صنعتی خرما، فرآورده‌های لبنی، مرکبات و... در نظر گرفتیم و ردیف پساب‌ها و فاضلاب‌ها گنجانده شد.
وی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده مقرر شد که استانداران به جای سه درصد، در سال آینده پنج درصد برای طرح‌های عمرانی سازمان صنایع کوچک اعتبار اختصاص دهند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: پرداخت عوارض و مالیات کارخانه‌های شهرک‌های صنعتی به شهرداری‌ها و اداره‌های مالیاتی نیز از چهار درصد به دو درصد کاهش یافت و مقرر شد، دو درصد دیگر برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی هزینه شود.
وی با اشاره به مشکلات تأمین وثیقه بانکی برای دریافت تسهیلات بانکی توسط سرمایه‌گذاران نیز گفت: به همین منظور صندوق ضمانت سرمایه‌گذار در کشور راه‌اندازی شده و در جایی که سرمایه‌گذاران نسبت به ارائه ضمانت مشکل دارند، این صندوق این ضمانت را انجام می‌دهد.
مولایی گفت: برای تشویق سرمایه‌گذاران در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مقرر شد که سرمایه‌گذاران تنها پنج درصد بهای زمین در شهرک‌های صنعتی را با بازپرداخت 60 ماهه پرداخت کنند.
وی بیان داشت: اگر واحدهای تولیدی در یک سال به بهره‌برداری برسند به ازای هر یک نفر فرصت شغلی ایجاد شده، پنج درصد از قیمت زمین واگذار شده به سرمایه‌گذار کاهش می‌یابد و در واقع زمین به صورت مجانی به افراد واگذار می‌شود.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول