اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

صنعت و معدن مهم‌ترین زمینه اشتغالزایی نهبندان است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان با بیان اینکه این شهرستان دارای معادن بسیار غنی است، گفت: بخش صنعت و معدن مهم‌ترین و بهترین زمینه اشتغالزایی در نهبندان به شمار می‌رود.

صنعت و معدن مهم‌ترین زمینه اشتغالزایی نهبندان است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی چهارشنبه‌شب در جمع کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان اظهار داشت: امروزه اشتغال یکی از دغدغه‌های دولت و از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولتمردان است تا بتوانند با اشتغالزایی معضل بیکاری را حل کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت طی سال‌های گذشته در زمینه اشتغال برنامه‌های خوبی را عملیاتی و اقدامات موثری در زمینه اشتغالزایی کشور و به تبع شهرستان نهبندان انجام داده است، تصریح کرد: امروزه تمامی مدیران و مسئولان شهرستان باید برای ایجاد زمینه‌های شغلی با برنامه حرکت کرده و نیازها را شناخته و بر اساس ظرفیت‌های شهرستان تصمیم‌گیری و اجرای طرح داشته باشند.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه این شهرستان دارای معادن زیاد و بسیار غنی است، افزود: بخش صنعت و معدن مهم‌ترین و بهترین زمینه اشتغالزایی در نهبندان به شمار می‌رود.
شرافتی ادامه داد: با ایجاد شهرک سنگ و راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری سنگ می‌توانیم از استعدادهای خدادادی این منطقه که همان معادن غنی است، در راستای اشتغالزایی نهایت استفاده را داشته باشیم.
وی یادآور شد: با تلاش تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان توانستیم بسترهای لازم به منظور جذب سرمایه‌گذاران در نهبندان را فراهم آوریم.
فرماندار نهبندان ضمن ابراز رضایت و تشکر از عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اظهار داشت: این نهاد رسالت خطیری را با توجه به قرار داشتن شهرستان در کنار مرز افغانستان در عرصه بازار و واردات و صادرات دارد و تا کنون اقدامات شایسته‌ای در عرصه‌های کاری خویش انجام داده به ویژه بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها توانسته به خوبی بازار را پوشش داده و تنظیم بازار را انجام دهد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح این شهرستان 67 معدن فعال است، گفت: بیشترین معادن شهرستان از نوع سنگ‌های گرانیت هستند و البته نهبندان دارای معادنی منحصر به فرد است.
رضا اردونی میزان ذخیره سنگ این تعداد معدن را بیش از 58 میلیون و 740 هزار تن دانست و تصریح کرد: تعداد گواهی کشف معدن در نیمه نخست سال جاری در شهرستان 18 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه میزان ذخیره قطعی مکشوفه این تعداد معدن در شهرستان 8 میلیون و 642 هزار تن است، افزود: تعداد پروانه‌های اکتشاف این شهرستان در نیمه نخست امسال 65 مورد بوده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول