اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

بیشترین مهاجران ساکن در ایران اتباع افغانی هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیشترین مهاجران ساکن در ایران اتباع افغانی هستند و این به دلیل شرایط حاد این کشور است.

بیشترین مهاجران ساکن در ایران اتباع افغانی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، محمدابراهیم افشاری در مراسم پایان دوره و تجلیل از کارآموزان افاغنه اظهار داشت:  آموزش فنی و حرفه‌ای عامل کاهش انحرافات اجتماعی و بیکاری است.
وی ادامه داد: بیش از یک میلیون مهاجر افغانی دارای کارت، مجوز حضور در ایران را دارند. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اعتبارات کمیساری سازمان ملل در مقابل خدمات ایران به مهاجران قابل مقایسه نیست.
افشاری تعداد دانش‌آموزان افغانی در مدارس کشور را ۳۶۰ هزار دانش‌آموز عنوان کرد و افزود: بیشترین مهاجران ساکن در ایران اتباع افغانی هستند و این به دلیل شرایط حاد این کشور است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط سخت امنیتی تحمیل شده در افغانستان از سوی آمریکا اگر مرزهای کشور باز باشد نیمی جمعیت افغانستان را ترک خواهند کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۰ پروژه در افغانستان توسط ایران در حال انجام است، ادامه داد: مردم افغانستان مردمی مسلمان و متعهد هستند که در طول تاریخ اثبات کرده‌اند با اشغال‌گری میانه‌ای ندارند.
افشاری افزود: با توجه به وجود معادن و سرزمین‌های بکر کشاورزی و دامپروری این کشور با وجود نیروهای نظامی آمریکا و وجود ناامنی امکان استفاده از این ظرفیت‌ها از مردم افغانستان گرفته شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم با ذکاوت این کشور در صورت وجود امنیت با برنامه‌ریزی درست می‌توانند با بازسازی کشورشان به موفقیت‌های بسیاری برسند.
افشاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فقر یکی از ریشه‌های انحرافات اجتماعی و بیکاری نیز یکی از ریشه‌های فقر است آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانسته با ایجاد مهارت و کسب و کار در کاهش این معضل موثر باشد.
در پایان مراسم از پنج نفر از کارآموزان افاغنه آموزش فنی و حرفه‌ای استان به صورت نمادین با اهدای گواهینامه مهارت و ست لوازم و ابزار کار تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول