اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خبر داد

سرطان پوست و سینه بیشترین آمار سرطان در بوشهری

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: سرطان‌های پوست، مثانه، معده، کولون و پروستات بیشترین آمار ابتلا در مردان و سرطان‌های سینه، پوست، مثانه و کولون بیشترین آمار ابتلا در زنان در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

سرطان پوست و سینه بیشترین آمار سرطان در بوشهری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دکتر غلامرضا حیدری پیش از ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مناسب و حضور متخصصان خوب در استان حوزه‌های درمانی تقویت شده اما در پیشگیری که بسیار مهم‌تر است باید برنامه جدی داشته باشیم.
حیدری گفت: بیش از یک سوم سرطان‌ها به شرط تشخیص زود و درمان به موقع قابل پیشگیری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یادآور شد: صدا و سیما با تولید و پخش برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با روش‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌تواند نقش مهم و موثری در این زمینه داشته باشد.
وی افزود: همچنین انتقال صنایع آلاینده به خارج از مناطق شهری باید تسریع شود.
حیدری با تاکید بر افزایش امکانات ورزشی عمومی در استان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مصرف دخانیات در ابتلا به سرطان، استانداری برای ابلاغ مجدد اما با تاکید بیشتر بر مصرف نکردن دخانیات در اماکن عمومی اقدام کند و نیروی انتظامی نیز ملزم به عملیاتی کردن آن شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: هم‌اکنون بیماران سرطانی برای شیمی‌درمانی و پرتو درمانی به استان فارس مراجعه می‌کنند که متحمل هزینه‌های زیادی نیز می‌شوند.
وی ادامه داد: در بحث درمان تجهیزات خوبی در این زمینه با ۶ میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده است که با حل شدن مشکل ساختمان شتاب‌دهنده خطی این تجهیزات در اختیار استان قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ابتلا به بیماری سرطان در چند سال اخیر در استان بوشهر روندی صعودی داشته که این امر زنگ خطری نگران‌کننده است.
حیدری بیان کرد: میزان مرگ و میر بیماران سرطانی در سال 79، 8.7 درصد بوده که این رقم در سال 89 به 12 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه بسیاری از آزمایش‌ها در پاتولوژی‌های خصوصی انجام می‌شود و شمار زیادی از مبتلایان نیز به استانهای دیگر مراجعه می‌کنند، آمار دقیقی از تعداد بیماران سرطانی در استان بوشهر در دست نیست.
حیدری اظهار داشت: سرطان به عنوان عامل اول در مرگ و میر در استان بوشهر به شمار می‌رود بخش و عمده‌ای از درآمدهای مردم استان را به خود اختصاص می‌دهد.
وی اضافه کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و حوادث ترافیکی بعد از سرطان مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در استان بوشهر محسوب می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: بیماری سرطان یکی از مشکلات مهم استان است و اگر بتوانیم در اجرای برنامه‌های پیشگیری در این زمینه به نحو مطلوبی عمل کنیم، با صرفه‎جویی در هزینه‌های بالای درمانی و افزایش طول عمر، تحولی اساسی در حوزه درمان استان ایجاد می‌کنیم.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول