اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های مساجد مازندران:

مسجد محور نهضت‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: محور تمام حرکت‌ها و نهضت‌های اسلامی از مسجد است.

مسجد محور نهضت‌های اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمد فوقی در نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان که در کانون تخصصی فرهنگی و هنری سجادیه مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگر هر کاری از مسجد شروع شود ماندگار است. 
وی افزود: نخستین حرکت پیامبر در هجرت از مکه به مدینه ساخت مسجد بود، زیرا مسجد محور فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی در صدر اسلام بود.
فوقی اضافه کرد: در روز غدیر خم نیز پیامبر اسلام به جانشین خود امام علی(ع) توصیه کرد که اگر می‌خواهی غدیر ماندگار بماند مسجد بساز.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با تاکید اینکه امام امت نیز حرکت دشمن‌ستیزش در ابتدای انقلاب را با سخنرانی در مسجد سلماسی قم آغاز کرد، ابراز داشت: محور تمام حرکت‌ها و نهضت‌ها از مسجد است.
این مسئول با اعلام اینکه مسجد مهم‌ترین رسانه تبلیغی قبل و بعد انقلاب، ایام دفاع مقدس و جنگ نرم مساجد است، گفت: اگر می‌خواهیم در مقابل تهدیدات نرم دشمن که به تعبیر مقام معظم رهبری از آن به عنوان تهاجم فرهنگی، ناتو فرهنگی، شبیخون و سونامی فرهنگی نام برده شد، محفوظ بمانیم باید مساجد خود را به جوانان عالم و آگاه تجهیز کنیم.
فوقی با اعلام اینکه بسیاری از کارشناسان رده بالای آمریکایی و استکباری بهترین راه مقابله با جنگ نرم را مساجد دانستند، تصریح کرد: آنها از چند کانون فرهنگی و هنری مساجد فیلمی را تهیه کرده و از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای به تحلیل آن پرداختند و در پایان به این نتیجه رسیدند که کانون‌های فرهنگی با فعالیت‌اش مزاحم اهداف دشمنان است.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران زادگاه انقلاب ما را مسجد عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در اجلاس 18، 19 و 20 نماز پیام مسجد با تراز اسلامی را اعلام کردند و ریاست جمهور نیز همیشه به شعار مسجد محوری اشاره دارد.
فوقی با اعلام اینکه مساجد فعال باید با محوریت امام جماعت اداره شوند، اذعان داشت: 70 نفر از مدیر مسئولان و کتابداران کانون‌های مساجد مازندران بیمه می‌شوند.
به گزارش فارس، در پایان این مراسم حکم فعالیت 19 کانون فرهنگی و هنری جدیدالتاسیس آمل به مدیر مسئول آنها اعطا شد.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول