اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام (ره):

توانمندسازی فکری مددجویان مهم‌ترین برنامه کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این‌که کارهای فرهنگی زیربنای هر اقدامی در کمیته امداد است، گفت: توانمندسازی فکری مددجویان مهم‌ترین برنامه این نهاد در راستای سیاست‌های جدید خواهد بود.

توانمندسازی فکری مددجویان مهم‌ترین برنامه کمیته امداد است
اکبر میرشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: برنامه و سیاست کمیته امداد این است که به جای کمک موردی، راه و تفکر کسب درآمد و فرهنگ کار را به مددجویان خود آموزش دهد.
معاون  امور فرهنگی کمیته امداد کشور افزود: هر جا نیاز به کار زیرساختی باشد باید به سراغ زیرساخت‌های فرهنگی برویم زیرا اگر فرهنگ و تفکر در انسان‌ها به درستی شکل گیرد سایر مسائل تحت‌الشعاع آن قرار خواهند گرفت.
 وی، توانمندسازی فکری مردم و مددجویان را از برنامه‌های اصلی این نهاد در سرفصل فرهنگی دانست و گفت: برای همه سیاست‌های امداد پیوست فرهنگی تعریف شده است.
میرشکار ادامه داد: اگر فکر و فرهنگ مردم از دریافت مستمری‌های امداد تغییر نکند، بدون شک هزینه کردن‌های کلان و دادن وام‌ نیز تنها به باد دادن سرمایه است.
این مسئول حمایتی در کمیته امداد کشور، تقویت عقل معاش در خانواده‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: مصرف کردن و مدیریت وام‌های اشتغال نیز مستلزم داشتن فرهنگ کار و عقل معاش است.
وی خدمات کمیته امداد را در سرفصل فرهنگی قابل دفاع دانست و ابراز داشت: امسال 480 نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد در کشور رتبه تک رقمی در کنکور کسب کردند.
میرشکار اضافه کرد: ساخت و تجهیز اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی از دیگر اقدامات این نهاد برای تقویت باورهای دینی جوانان بوده که در این‌باره به تهذیب و پرورش روحی محصلان در کنار حمایت‌های مالی از امر آموزش ساکنان خوابگاه‌ها توجه شده است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور خبر داد: در سال جاری 51 هزار نفر از دانش‌آموزان به اردوی تخصصی و خانوادگی اعزام شده‌اند که در کنار هم بودن اعضای یک خانواده در این اردوها اثرات تربیتی بسیار خوبی را داشته و می‌توان از آن به‌عنوان یک تجربه موفق در کمیته امداد نام برد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای طرح آموزش جامع نظام تربیتی حدود 40 هزار خانواده در سال جاری با مراجعه مشاوران دینی به صورت چهره به چهره با احکام و تعالیم اسلامی بیش از گذشته آشنا شدند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور از ساماندهی حدود 750 روحانی زن در کشور خبر داد و گفت: این روحانیون زن به خانه‌های مددجویان می‌روند و در یک فضای معنوی به روضه‌خوانی می‌پردازند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول