اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی:

گداپرور بودن کمیته امداد مغرضانه و دور از انصاف است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه دلربایی و کاهش آلام دردمندان از وظایف این کمیته است، گفت: اینکه گفته می‌شود در حال گداپروری هستیم امری مغرضانه و به دور از انصاف است.

گداپرور بودن کمیته امداد مغرضانه و دور از انصاف است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین انواری ظهر امروز در آیین تجلیل از خیران اظهار داشت: رفتار و جوهر انسانی باید تبلور شاکر بودن باشد و کمیته امداد امام خمینی (ره) محلی برای تبلور این روحیه الهی است.
وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این عصر از تاریخ اسلام حکومتی را بر مبنای فقه شیعه نظام‌سازی کرد و کمیته امداد نیز به‌عنوان قطعه‌ای از قطعات این نظام اسلامی 20 روز پس از تولد انقلاب متولد شد تا چهره فقر و محرومیت را از چهره این نظام الهی بزداید.
انواری تاکید کرد: رسالت این مجموعه ادامه رسالت انبیا و اولیا برای رفع محرومیت‌ها است و تمام کسانی که با آن ارتباط دارند یک ارتباط قلبی را با امداد برقرار ساخته‌اند.

ستون خیمه کمیته امداد مردم است
وی در ادامه با اشاره به اینکه اصل کمیته امداد در نظام اسلامی ثابت خواهد بود، گفت: کمیته امداد برای دوستداران آن یک عبادتگاه بوده و از وظایف آن دلربایی و کاهش آلام دردمندان، ورود به کانون خانواده‌ها و ایجاد نشاط اجتماعی است و بیان اینکه ما در حال گداپروری هستیم امری مغرضانه و به دور از انصاف است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: این کمیته به‌عنوان یک شجره طیبه به اذن ولی فقیه ایجاد شده و امور مربوط به او را با اذن ولی فقیه در خصوص جمع‌آوری زکات، نذورات مردمی، جمع‌آوری صدقات و سایر موارد دیگر را بر اساس همین اذن شرعی انجام می‌دهد.
انواری، ستون خیمه کمیته امداد را مردم دانست و اضافه کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب نیز تقویت حضور مردم در این ساختار و واگذاری انجام امور خیر به خود آنان است و در این بین نقش ما نقش مدیریت امور احسان و انفاق است.
وی، فرهنگ‌سازی‌های انجام گرفته در این زمینه برای حیات فرهنگ احسان و نیکوکاری را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این روحیه و همدلی اگر در سطوح مختلف نظام نیز ایجاد شود بسیاری از گره‌ها گشوده می‌شود و برکات آن شامل عموم می‌شود.
انواری با تاکید بر اینکه اکنون مشی جمهوری اسلامی در جهان بیداری اسلامی را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: نامگذاری سال 90 به سال جهاداقتصادی برای ایستادگی در مقابل غرب، نویدبخش آن است که باید همه با روحیه‌ای خیرخواهانه مشکلات اقتصادی را رفع و اعتقاد مومنان را حفظ کنیم تا مشکلات اقتصادی مانعی بر راه ایمان نباشند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، حضور مردم در صحنه را برای تحقق این امر در شرایطی که دشمنان به واسطه فشارهای اقتصادی ایمان مردم را نشانه می‌روند بسیار ارزشمند دانست و افزود: این فرهنگ باید در صنوف مختلف نیز ایجاد شود تا افتادگان صنفی از طریق دوستان خود مورد حمایت قرار گیرند و خانواده‌ها نیز با همیاری هم مشکلات خانوادگی، روانی و اجتماعی را در درون خود حل کنند.  
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول