اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کرمان اعلام کرد

واگذاری 299 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: در دهه فجر امسال 299 واحد مسکن شهری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) استان واگذار می‌شود.

واگذاری 299 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلامرضا حسنخانی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان کرمان با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: پیش‌بینی شده تا در این ایام دهه فجر 200 مورد جهیزیه برای نوعروسان مددجوی امداد با سرانه 10 میلیون ریال در سطح استان کرمان در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اهدای اقلام ضروری منزل برای 500 خانواده مددجوی امداد با سرانه یک میلیون و 500 هزار ریال‌ بیان داشت: سال جاری در نظر داریم تا در ایام دهه فجر بازدید و دلجویی از خانواده‌های بی‌سرپرست را در دستور کار برنامه‌ها قرار دهیم.
حسنخانی افزود: در ایام‌الله دهه فجر 299 واحد مسکن شهری از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری آماده واگذاری به مددجویان کمیته امداد است.
وی عنوان کرد: افتتاح سالن ورزشی در اردوگاه شهید باهنر کرمان که هر ساله میزبان گروه‌های متعدد دانش‌آموزی از استان‌های همجوار است، افتتاح دو خوابگاه دانش‌آموزی در قلعه‌گنج و رودبار جنوب، عیادت از بیماران و پیگیری برای فراهم کردن فرانشیز داروی آنها در دستور کار قرار دارد.
حسنخانی ابراز داشت: برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، عکاسی، فرهنگی و ورزشی، مراسم جشن ویژه دهه فجر، آغاز طرح‌های آموزش گلیم‌بافی در سیرجان و قالیبافی در کرمان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به حمایت از 15 هزار یتیم در سطح استان گفت: در سال 89 توانستیم در زمینه توجه به فرزندان یتیم رتبه اول کشوری را کسب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی کشوری در شش ماهه نخست سال جاری نیز رتبه نخست کشوری را در زمینه تحقق برنامه‌های طرح اکرام کسب کردیم.
حسنخانی تصریح کرد: طی 9 ماه گذشته از سال جاری 70 میلیارد ریال از سوی حامیان برای ایتام کمک‌های نقدی جمع‌آوری شد که مستقیما به حساب آنها واریز شد.
وی با بیان اینکه سرانه دریافتی ایتام کرمان بیش از میزان کشوری است، اذعان داشت: در حال حاضر هر یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان 50 هزار تومان سرانه دریافت می‌کند که این نشان از نیت خالصانه مردم خیر و نوعدوست است.
حسنخانی اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان را یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: در این راستا سال جاری 18 هزار فرصت شغلی را متعهد شده‌ایم که 76 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی در این زمینه پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: حداکثر تسهیلات پرداختی 10 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است و این اجازه را داریم که تا 20 درصد از تسهیلات را به افراد نیازمند غیرمددجو واگذار کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان عنوان کرد: سال گذشته از محل کمک‌های مردمی 13 میلیارد تومان و 6 میلیارد تومان از سوی حامیان جمع‌آوری شد.
به گزارش فارس، 19 اداره، نهاد، تشکل و خیریه عضو کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان کرمان هستند که در سال گذشته 65 برنامه متنوع را در ایام‌الله دهه فجر برگزار کردند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول