اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر:

پائین بودن اجارات موقوفات بوشهر از عمده مشکلات است

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: پائین بودن اجارات موقوفات بوشهر از عمده مشکلات بخش اوقاف است.

پائین بودن اجارات موقوفات بوشهر از عمده مشکلات است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عباس صداقت شنبه شب در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: برخی امامزاده‌ها از سندیت لازم برخوردار نبوده‌اند از این رو از لیست امامزاده‌های قانونی و بقاع متبرکه استان خارج شده‌اند.
وی با انتقاد از برخوردهای برخی دستگاه‌های اجرایی با اداره کل اوقاف افزود: در برخی موارد با اوقاف طلبکارانه برخورد می‌شود در حالی که املاک اوقاف شخصی نیست.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به نحوه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در اوقاف گفت: هر امامزاد‌ه‌ای دو قفل دارد یکی در اختیار هیئت امنا امامزاده و دیگری در اختیار اداره کل اوقاف است و هیچکدام بدون اطلاع دیگری نمی‌تواند برای شمارش وجوهات اقدام کند.
صداقت تصریح کرد: تعداد امامزاده‌های استان بوشهر از 400 مورد در سال گذشته به 80 مورد رسیده است.
وی ادامه داد: به جای شکرگزاری به دلیل وجود امامزادگان در استان نباید در مورد حق بودن آنان شبهه ایجاد کنیم چرا که امامزاده‌ها برای ما نعمت هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به برخی بی‌حرمتی‌ها با امامزادگان عنوان کرد: در این ارتباط باید با افراد معلوم‌الحال که به امامزادگان بی‌حرمتی کردند به شدت برخورد شود.
صداقت با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف در سال ابراز داشت: هر ساله کنگره‌های ائمه معصومین(ع) را در استان برگزار می‌کنیم و امسال با توجه به برگزاری کنگره امام صادق(ع) انتظار داریم مسئولان ارشد استان حمایت‌های مالی را از ما دریغ نکنند.
وی اضافه کرد: یک‌ هزار و 887 باب منزل مسکونی، 52 باب فضای آموزشی، 58 باب فضای اداری در کل استان بوشهر وقفی هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه پائین بودن اجارات موقوفات از عمده مشکلات است، خاطر نشان کرد: 18 امامزاده در استان بازسازی می‌شوند و در یک ‌هزار و 200 مسجد 700 نفر از خادمان بیمه شده‌اند.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول