به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدکریم هدایتی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات راه و ترابری شهرستان پارسآباد اظهار داشت: اجرای این پروژه در استمرار راهآهن میانه اردبیل و اتصال آن به خط ریلی قفقاز میتواند زمینه مساعد توسعه اقتصادی و صنعتی شمال استان را فراهم آورد.
وی با اعلام اینکه در بودجه سال آینده ردیف اعتباری مستقل برای اجرای این پروژه در نظر گرفته میشود، تصریح کرد: بالغ بر 300 میلیون یورو اعتبار از طریق فاینانس داخلی برای تکمیل راهآهن اردبیل پیشبینی شده است که با فروش اوراق مشارکت و جذب فاینانس در این زمینه اقدام جدی انجام میشود.
هدایتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از 90 درصد حمل و نقل استان اردبیل به صورت زمینی و با تأمین زیرساختهای لازم انجام میشود، خاطرنشان کرد: راه به عنوان زیرساخت ضروری و عامل توسعه منطقه در رشد و بالندگی و آرامش و امنیت سایر مؤلفههای توسعه نقش بیبدیلی دارد.
این مسئول موقعیت شمال استان را در تولید محصولات کشاورزی و زراعی ممتاز، حساس و کلیدی توصیف کرد و ادامه داد: در کنار دوبانده کردن راههای مواصلاتی شمال استان به اردبیل سعی میکنیم با توسعه و تقویت فرودگاه پارسآباد و اجرای راهآهن اردبیل پارسآباد به روند توسعه این منطقه کمک کنیم.
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل ایجاد بستر ایمن و سالم برای رفت و آمد مسافران در جادهها را از اولویت کاری اعلام کرد و بر دوبانده شدن محور پارسآباد اردبیل با هدف کاهش تصادفات و تلفات جادهای تاکید کرد.
به گزارش فارس، در این جلسه فرماندار شهرستان پارسآباد نیز با بیان اینکه راه به عنوان شاهرگ حیاتی و ارتقای مبانی توسعه هر منطقه به شمار میرود از بهبود شرایط محور مواصلاتی پارسآباد به سمت مرکز استان خبر داد.
ولی کریمی گفت: این ارتقا در کنار کاهش تلفات و خسارت ناشی از تصادفات رانندگی بستر مناسب ترانزیت کالا و مسافر را فراهم آورده و از برخی محدودیتها جلوگیری میکند.
وی با ابراز خرسندی از پیگیری مسئولان استان برای ایجاد حمل و نقل ریلی با هدف افزایش ایمنی ترددها، افزود: اجرای راهآهن اردبیل پارسآباد و اتصال آن به کشورهای حوزه قفقاز میتواند به تحرک اقتصادی شمال استان کمک کند.
فرماندار شهرستان پارسآباد همچنین خواستار ارتقای راههای دسترسی به مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی شد و تصریح کرد: دسترسی نداشتن به بزرگراهها، نامناسب بودن آسفالت اکثر جادهها، تردد تراکتور و موتورسیکلت و سایر ادوات کشاورزی در محورهای اصلی از جمله علل افزایش تصادفات در این منطقه است که با دوبانده شدن محور پارسآباد اردبیل از این مشکل به میزان زیادی کاسته میشود.
انتهای پیام/آ20/چ3000
اخبار مرتبط
-
مدیریت راه آهن قم مستقل میشود
-
اجرای 86 درصد راه آهن شیراز در دولتهای نهم و دهم
-
افزایش 15 هزار کیلومتری خطوط راه آهن در کشور
-
ایستگاه راه آهن شازند راهاندازی شد
-
احداث 8 هزار کیلومتر راه آهن در کشور/ توزیع اوراق مشارکت از اواسط ماهجاری
-
راهآهن شرق رتبه چهارم در میان 17 راه آهن کشور را دارد
-
فاز دوم عملیات اجرایی راه آهن گنبد - گرگان
-
راه آهن خسروی تا سال 91 به بهرهبرداری میرسد
-
ایجاد پنج مبدأ بارگیری در راه آهن شرق
-
فروش اوراق مشارکت در راهسازی منتظر نظر دولت است/ ساخت 18 هزار کیلومتر راه آهن در کشور
-
اتصال شهرکهای صنعتی قم به شبکه راه آهن کشور
-
بازگشایی راه آهن جنوب به شمال کشور در محدوده لرستان
-
دورههای آموزش سوزنبانی در راه آهن جنوب شرق برگزار شد
-
اجرای 4 طرح عمرانی در راه آهن جنوب شرق
-
اختصاص 61 درصد بودجه راه و ترابری کرمانشاه به راه آهن غرب
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.