اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث 8 هزار کیلومتر راه‌ آهن در کشور/ توزیع اوراق مشارکت از اواسط ماه‌جاری

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث 8 هزار کیلومتر راه آهن، 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه آزاد راهی، 10 هزار کیلومتر راه اصلی و 5 هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی در کشور خبر داد.

احداث 8 هزار کیلومتر راه‌ آهن در کشور/ توزیع اوراق مشارکت از اواسط ماه‌جاری
معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث 8 هزار کیلومتر راه آهن، 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه آزاد راهی، 10 هزار کیلومتر راه اصلی و 5 هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد صادقی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساخت قطعه 9 بزرگراه کرمانشاه ـ سنندج‌ ـ میاندوآب با بیان این مطلب، اظهار داشت: در دست اجرا بودن این میزان بزرگراه، آزاد راه کشور نشان دهنده توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌ها و زیربنا‌ها است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل این زیر ساخت‌ها به 400 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم ، تصریح کرد: دولت از طریق بسته‌هایی که با هماهنگی با مجلس شورای اسلامی در بودجه سال‌جاری در نظر گرفته سعی دارد، بخش عمده‌ای از این اعتبارات را تامین کند.

توزیع اوراق مشارکت از اواسط ماه‌جاری
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، توزیع اوراق مشارکت یکی از مهم‌ترین بسته‌ها برای تامین اعتبار این طرح‌ها است، که در اواسط ماه‌جاری توزیع خواهد شد.
صادقی خاطر نشان کرد: از طریق توزیع این اوراق منابع اعتباری زیر ساخت‌های شبکه‌های ریلی و جاده‌ای همچون آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها را تامین خواهیم شد.
وی افزود: در استان کردستان نیز همچون سایر استان‌های کشور کار‌های بسیار بزرگی در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل در حال شکل گیری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد احداث بیش از 500 کیلومتر بزرگراه در کردستان هستیم، بیان داشت: علاوه بر این 100 کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در این استان ساخته شده و به‌ بهره برداری رسیده است.
به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با در نظر گرفتن طرح‌های در دست اجرا در کردستان، آینده‌ای درخشان و تحولاتی عظیم در بخش حمل و نقل این استان اتفاق خواهد افتاد.
صادقی از بزرگراه میاندوآب کرمانشاه به عنوان یکی از 10 محور مهم شریانی کشور نام برد و خاطر نشان کرد: این بزرگراه بخشی از کریدور شمال غرب به جنوب غرب کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بدون شک این کریدور در آینده نقش بسیار حیاتی در توسعه و آبادانی پنج استان غرب کشور که در مسیر این کریدور قرار دارند خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ساخت این کریدور در اولویت کارهای سال آینده خواهد بود، افزود: طول این کریدور 425 کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا قبل از پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.
صادقی در پایان از بخش حمل و نقل به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های توسعه در امر عمران و آبادانی نام برد و گفت: امروزه اگر ما در جامعه سیستم فعال، روان و سریع حمل و نقل نداشته باشیم حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، بهداشت و سوادآموزی که پایه اصلی پیشرفت جامعه هستند، لنگ خواهند ماند.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول