اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایستگاه راه آهن شازند راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مدیرعامل راه آهن کشور بهره‌برداری از ایستگاه راه آهن شازند آغاز شد.

ایستگاه راه آهن شازند راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیرعامل راه آهن کشور ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این ایستگاه اظهار کرد: ارتقای سطح کیفیت حمل و نقل ریلی از مهم‌ترین برنامه‌های راه آهن کشور است.
عبدالعلی صاحب‌محمدی بهره‌مندی مردم از سیستم حمل و نقل مناسب را از حقوق اساسی آنها دانست و گفت: در نظام اسلامی خدمت‌رسانی مطلوب به مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌طلبد در همه بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بهبود بخشی به سیستم حمل و نقل به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد:  هم اکنون‌ در بخش راه آهن سه سطح مطلوب، متوسط و پایین‌تر از متوسط وجود دارد که ارتقای این بخش‌ها تا یک و نیم سال آینده اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل راه آهن کشور توسعه پایدار بخش راه‌آهن را از اولویت‌های راه آهن کشور برشمرد و خاطر‌ نشان کرد: در این راستا‌ ظرف یک سال آینده 200 واگن مسافری به راه آهن اضافه خواهد شد.
صاحب‌محمدی با بیان اینکه هم اینک 150 ایستگاه راه آهن در کشور فعالیت دارد، گفت: پروژه‌های متعددی هم اکنون در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود‌ یک‌هزار کیلومتر خط ریلی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
به گفته وی‌ ‌بر اساس سند چشم‌انداز کشور 18 درصد جابه‌جایی مسافر و 30 درصد حمل و نقل بار به عهده راه آهن است و برای انجام این امر نیاز به 25 هزار کیلومتر شبکه ریلی است.
مدیرکل راه آهن استان مرکزی نیز با تاکید بر بالا بودن ضریب امنیت در خطوط ریلی استان گفت: تمام خطوط ریلی استان مرکزی از ایمنی مناسبی برخوردار هستند.  
عبدالله عامری افزود: ایمن‌سازی و بازسازی محور ریلی ساوه در حال اجرا است که به زودی به پایان خواهد رسید.
وی تصریح کرد: گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی لازم و ضروری است و راه‌آهن جمهوری اسلامی در این زمینه نقش خطیری بر عهده دارد.
مدیرکل راه آهن استان مرکزی  با اشاره به ساختمان ایستگاه راه آهن شازند گفت: این ساختمان دارای 240 مترمربع زیربنا و یک‌هزار مترمربع فضای سبز است که در مجموع با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون ریال احداث شده است.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول