اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص؛

دوره‌های آموزش سوزنبانی در راه آهن جنوب شرق برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص، دوره‌های آموزشی سوزنبانی، تکنسین ترافیک و لکوموتیورانی در راه آهن جنوب شرق برگزار شد.

دوره‌های آموزش سوزنبانی در راه آهن جنوب شرق برگزار شد
سیدمصطفی داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص و ماهر در بخش‌های سیر و حرکت و ناوگان راه آهن برگزار شده است.
وی افزود: با اعطای مجوز در دو مرحله از مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به آموزش و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از طریق شرکت‌های پیمانکاری اقدام شد.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: با توجه به بهره‌برداری از محور زاهدان ـ بم و راه‌اندازی قطارهای باری و مسافری و نیز بازگشایی ایستگاه‌های بین راهی و نیاز مبرم به نیروی انسانی متخصص در بخش‌های سیر و حرکت و ناوگان که مربوط با مسائل فنی راه آهن و حرکت قطارها هستند و با وجود درخواست‌های مکرر از سایر نواحی و با وجود اعطای مزایای انگیزشی، پرسنل سیر و حرکتی دیگر نواحی راه آهن رغبتی به حضور در این استان و کار در این اداره کل نداشتند، این مشکلات موجب شد تا در زمینه آموزش افراد درخواست اعطای مجوز شود.
داودی عنوان کرد: در نخستین مرحله در سال 88 اقدام به آموزش تعداد 76 نفر نیروی بومی در راه آهن جنوب شرق کردیم که این افراد هم اکنون مشغول بکار بوده و در مرحله بعد با پیگیری‌های انجام شده و کسب موافقت در آبان ماه امسال اقدام به برگزاری مجدد این دوره‌ها شد.
وی ابراز امیدواری کرد: تعداد‌ 42 نفر کارآموز با کسب آموزش‌های لازم در پایان این دوره‌ها بتوانند در شرکت‌های پیمانکاری همکار راه آهن جذب و مشغول خدمت شوند.
معاون اداری و مالی راه آهن جنوب شرق نیز گفت: دوره‌های آموزشی سوزنبانی و تکنسین ترافیک ویژه پیمانکار از ابتدای آذر ماه امسال آغاز و تعداد 16 نفر کارآموز در دوره تکنسین ترافیک در طول 17 هفته با گذراندن دروس اختصاصی و غیر‌اختصاصی شامل 431 ساعت درس نظری و 128 ساعت کار عملی در آزمون‌های پایان دوره موفق به دریافت گواهینامه خواهند شد.
مجید ارجونی افزود: همچنین تعداد 13 نفر کارآموز در دوره سوزنبانی و در مدت 9 هفته با گذراندن 168 ساعت دروس نظری و 104 ساعت کار عملی و قبولی در آزمون‌های پایان دوره، موفق به دریافت گواهینامه و کار در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با راه آهن می‌شوند.
وی در زمینه آغاز دوره آموزشی لکوموتیورانی ویژه پیمانکار گفت: تعداد 15 نفر نیروی بومی نیز برای گذراندن این دوره آموزشی گزینش شده که ظرف چند روز آینده نسبت به برگزاری کلاس‌ها و آغاز این دوره 9 ماهه اقدام خواهیم کرد.
معاون اداری و مالی راه آهن جنوب شرق در ارتباط با اساتید و مدرسان این دوره‌ها بیان کرد: تعداد 15 نفر از کارشناسان این اداره کل کار آموزش کارآموزان را در طول این دوره‌ها بر عهده دارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول