اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد:

اتصال شهرک‌های صنعتی قم به شبکه راه آهن کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از اتصال دو شهرک صنعتی مهم استان به شبکه سراسری راه آهن، پس از انجام مطالعات توجیهی، فنی، اقتصادی و تامین اعتبارات لازم خبر داد.

اتصال شهرک‌های صنعتی قم به شبکه راه آهن کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی قم، جعفر فرشچی اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی و بسترساز برای ایجاد صنایع کوچک و زود بازده با اتصال به شبکه ریلی می‌توانند جایگاه خود را در توسعه صنعتی کشور بیش از پیش ایفا کنند.
وی افزود: شهرک‌های صنعتی قم به واسطه اهمیتی که از لحاظ موقعیت ویژه جغرافیایی، ترانزیتی، قرارگیری در چهار راه مواصلاتی کشور و نزدیکی به استان‌های صنعتی و پایتخت کشور دارند، با اتصال به شبکه ریلی با رشد افزون‌تری توسعه خواهند یافت و در اولویت سرمایه‌گذاران صنعتی قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: با این رخداد مهم و با توجه به حمل سریع و یکسره کالا، شاهد کاهش چشمگیری در قیمت تمام شده، هزینه ‌تخلیه، بارگیری و انبارداری و در نتیجه‌ دسترسی ارزان‌تر مصرف‌کننده به کالا و توسعه صادرات خواهیم بود.
فرشچی تاکید کرد:  شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم مطالعات توجیهی، فنی، اقتصادی، مالی، زیست محیطی و رعایت پدافند غیرعامل اتصال شهرک‌های صنعتی شکوهیه و سلفچگان به شبکه راه آهن را در سال جاری جزو برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود قرارداده است.
وی در خصوص چگونگی انجام این پروژه اظهار کرد: در این مطالعات راهکارهای اتصال شهرک‌های صنعتی شکوهیه و سلفچگان به ایستگاه‌های راه آهن همجوار مورد بررسی قرار گرفته و انتخاب مسیر مناسب برای اتصال ریلی شهرک‌ها به تفکیک صورت می‌پذیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خاطرنشان کرد: در این طرح بازار حمل و نقل کالای تولیدی و نیز مواد اولیه مصرفی، در یک دوره 20 ساله مورد محاسبه قرار می‌گیرد و در نهایت با انجام محاسبات مالی و اقتصادی توجیه‌پذیری فنی و مالی طرح مشخص می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول