اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم خبر داد:

راه‌اندازی سیمای دیجیتال در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم از راه‌اندازی سیما و بخش خبر دیجیتال قم در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی سیمای دیجیتال در آینده نزدیک
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام محمدی نیا ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی گزارش مختصری از عملکرد صدا و سیمای مرکز قم ارائه و اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز قم با در اختیار داشتن 400 نیرو توانسته فعالیت‌های خوبی را با همکاری و همدلی اجرا کند.
وی در ادامه به تشریح عملکرد بخش‌های مختلف این مرکز پرداخت و گفت: با کمک همکاران فنی و مدیران صدا توانسته‌ایم رادیو را در قم دیجیتالی کرده و نوار را به کلی از چرخه کار حذف کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم افزود: با توجه به قابلیت‌های زیاد دیجیتال در حال اجرای آن برای بخش سیما و بخش خبر نیز هستیم که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به پیشرفت‌های فنی این مرکز اظهار کرد: در بخش فنی توانستیم آپلینگ را فعال کنیم و طی آن شبکه قم قابلیت دریافت از ماهواره را در سراسر جهان داراست و علاقه‌مندان می‌توانند در هرجای دنیا که باشند برنامه‌های شبکه قم را دریافت کنند.
محمدی‌نیا افزود: قم جزو نخستین استان‌هایی بود که به فرستنده دیجیتال مجهز شد و امروز شهروندان قمی می‌توانند 27 شبکه تلویزیونی و رادیویی را با استفاده از دستگاه‌های گیرنده دیجیتال با بهترین کیفیت دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مرکز قم توانسته همه شبکه‌ها را توسعه دهد افزود:  در حال حاضر 100 درصد مخاطبین در استان قم زیر پوشش تصویری قرار دارند و امروز در استان جایی نیست که سیگنال‌های رادیو و تلویزیون به آن نرسیده باشد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به فعالیت‌های گسترده این مرکز با شبکه‌های داخلی و بین‌المللی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت عظیم حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه قم توانسته‌ایم در سطح بین‌الملل و شبکه‌های برون مرزی فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم به طوری که در ماه رمضان یکصد و 70 ارتباط زنده از برنامه‌های حرم مطهر با این شبکه‌ها برقرار شده است.
وی در ادامه به پیشرفت‌های بخش خبر مرکز قم اشاره کرد و گفت: در بخش خبری توانسته‌ایم با اجرای سه نوبت خبر در تلویزیون و چهار نوبت در رادیو خدمات شایانی را به شهروندان ارائه کنیم و زحمات همکاران در این بخش سبب ارتقای جایگاه این بخش در بین بخش‌های خبر استانی شده است.
محمدی‌نیا همچنین با تقدیر از مدیران بخش رادیو بیان کرد: با تلاش همکاران در بخش رادیو عملکرد این بخش بهتر از گذشته شده و با اجرای برنامه‌های زنده از سطح مدارس، محلات و ادارات توانسته‌ایم اعتماد مخاطبین را کسب کرده و به صورت جدی وحدت بین مسئولین و مردم را تحقق بخشیم.
وی با بیان اینکه پخش تلویزیونی این مرکز از 9 ساعت به 20 ساعت افزایش یافته، اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز به دنبال تولید مستند و سریال‌های فاخر مذهبی است که در این زمینه نیز قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با اعلام اینکه در تولید انیمیشن جزو استان‌های برتر در سطح کشور هستیم، افزود: در سال جاری تولید 25 ساعت انیمیشن را در دستور کار داریم که تا پایان سال برای نمایش از سیمای قم و شبکه‌های سراسری آماده خواهد شد.
وی در پایان تقویت مبانی ارزشی، دینی وانقلابی را مهم‌ترین هدف این مرکز دانست و عنوان کرد: سیاست مرکز بر این است که در تمام صحنه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی  حضوری فعال داشته باشد و تجلی این حضور را در فتنه سال 88 می‌توان به خوبی مشاهده کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول