اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛

8 شبکه تلویزیونی دیجیتال در لنده راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه فجر امسال با نصب دستگاه اس.ان.جی تعداد هشت شبکه تلویزیونی به صورت دیجیتال در شهر لنده قابل دریافت می‌شود.

8 شبکه تلویزیونی دیجیتال در لنده راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مسلم رحیمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهر لنده با تبریک میلاد امام رضا اظهار داشت: بخش لنده قدیمی‌ترین بخش این استان بوده و از دل آن عالمان و بزرگان زیادی برخواسته که مایه عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی بوده و این کشور به داشتن چنین مردمانی افتخار می‌کند.
وی افزود: ولایتمداری و ایثارگری آنان زبان‌زد خاص و عام بوده به طوری که در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 87 شهید و 12 آزاده و چند هزار رزمنده را برای دفاع از کشور و ناموس راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرده است.
مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته اشاره کرد و گفت: حضور یکپارچه مردم این سامان در راهپیمایی 22 بهمن نشان از بصیرت و هوشیاری مردم و عزم و اراده آنان در سربلندی و اعتلای این کشور و نظام است که در همه عرصه‌ها این حضور را از خود به یادگار گذشته‌اند.
رحیمی تدین و تعهد مردم لنده را یادآور شد و گفت: وجود بیش از 32 مسجد و حسینه در بخش لنده و وجود بارگاه مقدس امام‌زادگان گواه خوبی بر این مدعاست.
وی در ادامه با اشاره به رسالت و مأموریت صدا و سیما در مراکز استان‌ها تصریح کرد: صدا و سیما بعد از آموزش و پرورش دومین نهادی است که در بطن خانواده‌ها قرار داشته و روشنگری و افزایش بصیرت را وجهه همت خود قرار داده است.
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد افزود: اقتضائات زمان به گونه‌ای است که روشنگری و بصیرت لازمه تحول و پویایی هر جامعه بوده و باید در همه زمینه‌ها به خصوص ترویج دین، امور فرهنگی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی سرلوحه همه برنامه‌های صدا و سیما باشد.
رحیمی با اشاره به مناطق گردشگری شهر لنده ادامه داد: وجود اماکن متبرکه (امامزاده سید عمادالدین ولی، سلطان پیر احمد، شیخ ابراهیم عباس) و مناطق زیبا و دیدنی (رودخانه موگرمون، دلی مهرجان، دلی خیارکار، رودخانه مارون و دشت بن و دشت آبلش )، این منطقه مناسب‌ترین فضاهای سیاحتی زیارتی را در خود قرار داده است.
وی به بزرگ‌ترین شتر سنگی در شهر لنده اشاره کرد و یادآور شد: وجود این آثار که به صورت خدادادی در این بخش از استان قرار دارد باید به گونه‌ای در صدا و سیما مورد استفاده قرار گیرد که معرف خوبی برای این بخش باشد و سالانه توجه گردشگران و علاقمندان به طبیعت را به خود معطوف دارد.
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دوربین خبرنگار به تنهایی نمی‌تواند معرفی کننده خوبی برای شهر لنده باشد، افزود: صدا و سیمای استان درصدد است با همکاری مسئولان و مردم شهر لنده با تهیه برنامه و مستندات تلویزیونی این شهر را بهتر از گذشته به استان و کشور معرفی کند.
وی به پائین بودن کیفیت شبکه‌های تلویزیونی در بخش لنده اشاره کرد و یادآور شد: پائین بودن کیفیت شبکه‌های تلویزیونی در بیشتر نقاط استان قابل مشاهده است، ولی صدا و سیما در جهت رفع این مشکل با خرید یک دستگاه اس‌ان‌جی بالغ بر 650 میلیون تومان درصدد است تا قبل از جشن‌های دهه فجر امسال این مشکل را برطرف سازد.
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد افزود: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه هشت شبکه تلویزیونی دیجیتال در شهر لنده قابل دریافت است به طوری که مردم بدون هیچ گونه پارازیت و سایه‌ای برنامه‌های تلویزیونی را مشاهده می‌کنند.
وی به روستاهای فاقد شبکه تلویزیونی در بخش لنده اشاره کرد و ابراز داشت: روستاهای بالای 20 خانوار با نصب دکل‌های کابلی از نعمت دریافت شبکه‌های تلویزیونی برخوردار می‌شوند و روستاهایی که هم اکنون یک شبکه را دریافت می‌کنند تا 15 آبان ماه از نعمت رؤیت چهار شبکه صدا و سیما برخوردار می شوند.
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف صدا و سیما فرهنگ‌سازی در جامعه است که با پخش برنامه‌های مختلف می‌توان به این مهم دست یافت.
رحیمی با بیان اینکه باید نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها گفته شود تا کیفیت‌ها بالا رود اذعان داشت: یکی از برنامه‌هایی که صدا و سیمای این استان در قالب خبری در حال پخش از تلویزیون دارد، بسته فرهنگی "گفتن نگید" است که حرف‌های ناگفته مسئولان و برنامه‌ها را بازگو می‌کند تا اعتماد مردم را به دست آورد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول