اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تا کنون محقق شد

میزان زکات آبپخش از یک میلیارد ریال گذشت

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش گفت: میزان جمع‌آوری زکات در آبپخش به بیش از 1.1 میلیارد ریال افزایش یافت.

میزان زکات آبپخش از یک میلیارد ریال گذشت
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید حمید موسوی جمعه شب در نشست با مبلغان ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش آبپخش اظهار داشت: زکات امر بسیار مهمی در اسلام است و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه باید در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد.
مسئول ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش عنوان کرد: در سال‌های گذشته فرهنگ‌سازی خوبی در زمینه زکات انجام شده و بویژه در شهرستان دشتستان شاهد رشد چشمگیر جمع‌آوری زکات هستیم.
موسوی با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب ریشه‌کنی فقر در جامعه می‌شود، یادآور شد: فعالیت ستاد احیاء زکات بخش آبپخش در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته و میزان جمع‌آوری زکات هرسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: سیاست‌ها و تدابیر دولت خدمتگزار در راستای اختصاص معادل مبلغ زکات موجب بهبود وضعیت جمع‌آوری زکات و توجه بیشتر مردم به پرداخت زکات می‌شد.
موسوی فعالیت ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) را گامی مهم در توسعه و آبادانی میهن اسلامی دانست و اذعان داشت: در سال 89 شاهد اجرای 55 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال در استان بوشهر بوده‌ایم که عملکردی چشمگیر است.
این مسئول گفت: خداوند زکات را بر مسلمانان واجب کرده تا فقرا و نیازمندان جامعه از نعمات الهی بهره‌مند شوند و پرداخت زکات سبب حمایت از اقشار مستضعف و ناتوان جامعه و کاهش فقر در جامعه اسلامی‌مان می‌شود.
مسئول ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) آبپخش با اشاره به اجرای هشت پروژه عمرانی این ستاد در آبپخش افزود: در سال گذشته شاهد اجرای هشت پروژه عمرانی با اعتبار 540 میلیون ریالی ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) در آبپخش بوده‌ایم.
موسوی با با بیان اینکه جمع‌آوری زکات آبپخش در سال جاری تا کنون به 110 میلیون تومان رسیده است، ابراز داشت: میزان جمع‌آوری زکات در بخش آبپخش تا کنون بیش از دوبرابر میزان جمع‌آوری شده در سال گذشته است و امید داریم با فروش محصولات کشاورزان و مشارکت بیشتر باغداران در پرداخت زکات شاهد افزایش مجدد این میزان از افزایش جمع‌آوری زکات باشیم.
وی ادامه داد: در استان بوشهر رضایت خوبی از فعالیت ستاد احیای زکات به علت افزایش چشمگیر میزان جمع‌آوری زکات در چند سال اخیر وجود دارد که این مسئله مایه خرسندی است.
این مسئول بیان داشت: تلاش‌های بی‌وقفه و فعالیت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد برای احیای فرهنگ پرداخت زکات اقدامی مهم است که سبب پیشرفت میزان جمع‌آوری زکات در سال‌های اخیر شده است و در این میان نقش رسانه‌ها غیرقابل انکار است.
مسئول ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش اذعان داشت: آبپخش از دیرباز به دیار دارالمؤمنین معروف بوده و حضور پرشور مردم متدین آبپخش در پرداخت زکات سبب سیر صعودی افزایش میزان جمع‌آوری زکات در آبپخش بوده ‌است.
موسوی در پایان متذکر شد: بخش آبپخش یکی از قطب‌های کشاورزی و اقتصادی استان بوشهر در زمینه تولید محصولات خرماست و نخلداران و کشاورزان آبپخشی همیشه در پرداخت زکات پیشگام بوده‌اند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول