اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 دی‌ برگزار می‌شود

برگزاری همایش سراسری زکات در بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از برگزاری همایش سراسری زکات در بوشهر خبر داد.

برگزاری همایش سراسری زکات در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، احمد لطفی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد زکات دشتستان در بخش ارم اظهار داشت: زکات یک امر مهم و ارزشمند است و اجر معنوی بسیار زیادی دارد.
وی ادامه داد: مردم این منطقه همواره از محل درآمدهای خود مبلغی را به عنوان خیرات و حسنات پرداخت می‌کنند و در پرداخت زکات پیش‌قدم هستند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بوشهر خاطرنشان کرد: میزان جمع‌آوری زکات در استان بوشهر و شهرستان دشتستان نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته که نشان‌دهنده فرهنگ‌سازی در این عرصه است.
لطفی تصریح کرد: ستاد زکات این استان حدود هفت سال پیش تاسیس شد و در نخستین سال حدود 40 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شد.
این مسئول اضافه کرد: در کمتر از هفت سال، میزان جمع‌آوری زکات در استان بوشهر چند برابر شده و در سال گذشته بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون ریال جمع‌آوری شده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته از محل جمع‌آوری زکات در استان بوشهر بیش از 55 طرح و پروژه بزرگ عام‌المنفعه در سراسر استان راه‌اندازی شده و این امر موجبات محرومیت‌زدایی از روستاها را فراهم کرده است.
لطفی ابراز داشت: مقدار زکات جمع‌آوری شده در دو بخش هزینه می‌شود؛ 30درصد برای کمک به فقرا در زمینه تامین جهیزیه، شهریه دانشجویی و مساعدت به دانش‌آموزان و بیماران صعب‌العلاج و 70درصد آن نیز برای اجرای طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از برگزاری همایش سراسری زکات در بوشهر خبر داد و متذکر شد: این همایش بزرگ و سراسری با حضور نمایندگانی از سراسر کشور برگزار می‌شود و فعالان و خیران این بخش تجلیل می‌شوند.
لطفی خاطرنشان کرد: تجلیل از فعالان این بخش در 21 دی ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
وی در پایان اذعان داشت: باید از همه توان و ظرفیت موجود برای توسعه فرهنگ زکات اهتمام ورزیم و از مسئولان می‌خواهیم در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول