اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد احیای زکات کمیته امداد بوشهر خبر داد

اجرای 105 پروژه عمرانی از محل زکات در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از اجرای 105 پروژه عمرانی از محل زکات در بوشهر خبر داد.

اجرای 105 پروژه عمرانی از محل زکات در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر رکنی در جلسه تجلیل از مبلغین زکات شهرستان دشتستان اظهار داشت: زکات امر بسیار مهمی در اسلام است و نرویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه باید در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: در سال‌های گذشته فرهنگ‌سازی خوبی در زمینه زکات انجام شده و بویژه در شهرستان دشتستان شاهد رشد چشمگیر جمع‌آوری زکات هستیم.
رئیس ستاد زکات استان بوشهر با اشاره به ظرفیت موجود و اعتقادات قلبی مردم خطه دشتستان در انجام فرائض دینی خاطرنشان کرد: از محل دریافت زکات و با توجه به حدود 4 میلیون اصله نخل در مساحتی 28 هزار متری، این شهرستان توانایی انجام پروژه‌های بزرگ اجتماعی و عمرانی را دارد.
رکنی از افزایش زکات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: افزایش میزان زکات در استان نسبت به شش سال گذشته از 75 میلیون ریال به بیش از 10 میلیارد ریال، مدیون رهنمودهای مقام معظم رهبری، فعالیت مبلغین و عرق دینی مردم بوده است.
این مسئول از اجرای 105 پروژه عمرانی از محل زکات در بوشهر خبر داد و اذعان داشت: امیدواریم تا پایان امسال 100 پروژه عمرانی از محل اعتبارات زکات در استان اجرا کنیم که این مهم با فرهنگ‌سازی در این ارتباط انجام‌پذیر است.
امام جمعه برازجان نیز با اشاره به اهمیت فریضه زکات گفت: در شهرستان دشتستان از برکت دریافت وجوه زکات در سال‌های گذشته کارهای عمرانی و زیربنایی بزرگی انجام شده و طرح‌های موفقی از قبیل حسینیه و مسجد روستای بوشکان و روستای طلحه از بخش بوشکان دشتستان به مرحله اجراء درآمده است.
حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: افزایش میزان زکات نسبت به سال‌های گذشته نشان دهنده فرهنگ‌سازی در این زمینه است و لازم است از مسئولان ستاد زکات تقدیر کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان نیز در این نشست تلاش بیشتر برای احیاء روشن‌تر فریضه زکات را به مبلغان و روحانیون مستقر یادآور شد و افزود: نص صریح کتاب خدا در اینست که از آن چه به شما داده‌ایم مقداری را انفاق کنید.
حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا عنوان کرد: اداره تبلیغات اسلامی دشتستان آماده همه نمونه همکاری با ستاد زکات در راستای احیای این سنت حسنه است و اطمینان داریم که امسال نیز میزان زکات رشد چشمگیری خواهد داشت.
در این نشست بسته‌های فرهنگی و کارت هدیه بین روحانیون و مبلغان زکات توزیع شد و از فعالیت این قشر تجلیل شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول