اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امسال

یک میلیارد ریال زکات در جاجرم جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: طی امسال یک میلیارد و 130 میلیون ریال زکات توسط مردم جاجرم جمع‌آوری شد.

یک میلیارد ریال زکات در جاجرم جمع‌آوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور در ستاد احیای زکات جاجرم اظهار داشت: 150 میلیون ریال از این زکات مربوط به سنخواست، 500 میلیون ریال مربوط به شوقان و مابقی نیز مربوط به بخش مرکزی این شهرستان است.
وی در مورد مصرف زکات گفت: اولویت نخست زکات جمع آوری شده، هزینه برای فقرا است که در حال حاضر بعد از هزینه شدن 30 درصد زکات برای فقرا مابقی در پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.
حسین‌پور با اشاره به اینکه بعد از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی هنوز زکات پرداختی رضایت بخش نبوده، افزود: در سال 83 زکات پرداختی استان مبلغ 17 میلیون و 600 هزار تومان بوده است که اکنون این رقم به یک میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده اما با این وجود هنوز با زکات واقعی فاصله بسیاری داریم.
وی یادآور شد: تشویقی زکات نیز که توسط دولت مصوب شده است به خاطر تأخیر در پرداخت آن مشکلاتی را برای  دهیاران، عاملان زکات و مردم ایجاد کرده است.
مدیر کمیته امداد جاجرم اطلاع رسانی چهره به چهره، برگزاری جلسات متعدد و برگزاری سه همایش در روستاهای این شهرستان را از جمله اقدامات انجام گرفته برای ترویج و اشاعه فرهنگ زکات عنوان کرد.
رضا علی‌اکبریان اظهار داشت: نبود کشاورزی خوب، توجیه نبودن کشاورزان، عدم همکاری اعضای شورا، دهیاران و عاملان زکات با یکدیگر، دیر پرداخت شدن تعهد تشویقی زکات و عدم وجود روحانی برای امر تبلیغ این فریضه از مشکلات توسعه فرهنگ زکات در جاجرم است.
امام جمعه جاجرم نیز گفت: عدم احساس مسئولیت توسط مردم و مسئولان ذی‌ربط در جامعه باعث بی‌توجهی به زکات شده است.
حجت‌الاسلام محمد موسوی با بیان اینکه عملکرد زکات نشان می‌دهد که مردم زکات را واجب تلقی نمی‌کنند بلکه برخی، زکات را به عنوان کمک پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: باید برنامه‌ای تدوین شود که مردم این فریضه را به عنوان امری واجب در زندگی خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: زکات باید در بین افراد نهادینه شود تا مردم این امر مهم را همانند نماز واجب و ضروری بدانند.
وی با بیان اینکه مسئولان نیز در این زمینه باید تلاش دوچندان داشته باشند، گفت: البته اگر این فرهنگ طبق مسائل شرعی پرداخت شود کسی به دنبال تشویقی زکات نخواهد بود بلکه زکات دهنده خود را موظف می‌داند که به این واجب الهی عمل کند.
امام جمعه جاجرم خاطرنشان کرد: اگر نوع فرهنگ سازی ما ادای تکلیف واقعی باشد و هر کسی به وظیفه اصلی خود عمل کند یقیناً در کارها توفیق بیشتری پیدا خواهیم کرد و کارها نیز پیشرفت می‌کند.
انتهای پیام/و۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول