اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردل خبر داد

جمع‌آوری 466 میلیون ریال زکات در اردل

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردل گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 465 میلیون و 970 هزار تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 466 میلیون ریال زکات در اردل
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسین مقیسه پیش ازظهر امروز در دومین جلسه ستاد احیای زکات این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات ائمه و بزرگان دین اهمیت دادن به زکات، ایجاد اطمینان در میان مردم و اطلاع رسانی سه مطلب مهم در احیای زکات است.
وی نقش پرداخت زکات را در اصلاح جوانان و جامعه بسیار موثر دانست و افزود: با پرداخت به موقع و مناسب زکات می‌توان علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات اقشار محروم جامعه گام بلندی را در راستای توسعه و عمران کشور برداشت.
مقیسه با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 465 میلیون و 970 هزار تومان زکات در این شهرستان جمع‌‌آوری شد، گفت: این میزان زکات جمع‌آوری شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.
امام جمعه اردل اظهار داشت: درآمدهای جمع آوری شده از طرح اکرام در این شهرستان صرف مستمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه شده است.
وی با اشاره به آیه 103 سوره توبه در اهمیت جایگاه زکات در جامعه، گفت: زکات به عنوان یک صدقه واجب برای مستمندان عاملی در راستای خودسازی و تطهیر روحیه انسان ها به شمار می رود.
مقیسه ترویج و تبلیغ حسنات را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد و گفت: پرداخت زکات به‌ویژه در ماه مبارک رمضان به منظور ایجاد اعتماد، فرهنگ سازی و احیا این سنت ارزشمند با مشارکت‌های مردمی در دستور کار قرار گرفته است.
وی مهم‌ترین حکمت تشریع زکات را تامین قوت فقرا و ازدیاد اموال مسلمانان دانست و گفت: این امر در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسیار موثر و تأثیرگذار است.
امام جمعه اردل فرهنگ سازی زکات در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: تقویت مشارکت‌های مردمی در بین معتمدان و موسسات خیریه، تعامل در راستای جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی، ترویج فرهنگ انفاق در جامعه، کمک‌رسانی بهتر و بیشتر به محرومان از دیگر الزامات گسترش فرهنگ زکات در جامعه است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول