اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

اجرای 16 پروژه از محل اعتبارات زکات در همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: امسال 16 پروژه از محل اعتبارات زکات در سطح این شهرستان در دست اجراست.

اجرای 16 پروژه از محل اعتبارات زکات در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در ستاد احیای زکات شهرستان همدان با اشاره به ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس نهم اظهار داشت: با توجه به پایان مهلت نام‌نویسی، 38 نفر ثبت نامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین انجام پذیرفته که 33 نفر از طریق این حوزه و پنج نفر نیز از طریق تهران ثبت نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: ما دو هیئت اجرایی در شهرستان همدان داریم که یکی از این هیئت‌های اجرایی مختص 50 نفر اقلیت حاضر در شهرستان همدان است که انتخابات آنان نیز در فرمانداری حوزه شهرستان برگزار می‌شود.
فرماندار همدان خاطرنشان کرد: یک هیئت اجرایی هم برای بقیه مردم شهرستان در نظر گرفته شده که وضعیت کاندیدا‌ها در حال بررسی و استعلام از نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، دادگستری و ثبت احوال است که این مهم بیستم دی ماه اعلام می‌شود.
 وی در ادامه سخنانش ابراز کرد: کاندیداها پس از اعلام نتایج، به مدت چهار روز فرصت دارند تا اعتراض و شکایت خود را اعلام کنند.
قهرمانی‌مطلق تأکید کرد: آسیب‌ها و مشکلات محل استقرار صندوق‌ها شناسایی شده و در قسمت مرکزی همدان که جمعیت بیشتری دارند بازرسان رصد بیشتر و دقیق‌تری بر صندوق‌ها خواهند داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص زکات گفت: اگر زکات در جامعه پرداخت شود هیچ فقیری را در جامعه نخواهیم داشت.
فرماندار شهرستان همدان بیان داشت: اگر در زمینه پرداخت زکات و خمس فرهنگسازی شده و این عایدات در جای خود استفاده شود، بهترین شرایط را خواهیم داشت.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مبلغ زکات جمع‌آوری شده در سال 83، یک میلیون و 300 هزار تومان بوده است، این رقم در سال 89 به 100 میلیون تومان رسیده که رشد صد درصدی داشته است.
قهرمانی‌مطلق ادامه داد: در سال جاری نیز این رقم به 240 میلیون تومان رسیده است البته این مبلغ به جز مبلغ ارائه شده به فقرا و مراجع تقلید است که فقط به کمیته امداد پرداخت شده است.
وی ابراز داشت: سال گذشته از محل اعتبارات زکات 12 پروژه داشتیم که 90 درصد آن انجام شده و 10 درصد آن باقی مانده است.
فرماندار شهرستان همدان افزود: امسال نیز 16 پروژه در دست اجرا داریم که 70 درصد فرهنگی و 30 درصد عمرانی است که این پروژه‌ها در ارتباط با آسفالت خیابان، ساخت مجتمع فرهنگی، غسالخانه، کمک به مسجد و... بوده است.
وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اعداد و ارقام مشخص است که مردم همان طور که در تمام صحنه‌ها از جمله حضور در پای صندوق های رای، راهپیمایی 22 بهمن و ... حضور دارند در این عرصه نیز موفق عمل کردند و اگر نیاز باشد در جایی کاری صورت پذیرد، آن مربوط به سیاست‌گذاری‌های ما مسئولان است که باید اصلاح شود.
قهرمانی‌مطلق در مورد پرداخت زکات بیان داشت: مهم نیست که زکات در کجا هزینه شود بلکه فقط باید فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی شود تا به هدفی که احیای امر فراموش شده زکات است برسیم.
وی گفت: علاوه بر پرداخت یک رقمی دولت در برابر زکات پرداخت شده مردم، فرمانداری نیز به شرط تأیید بخشدار و کمیته امداد و روحانی روستا اعتبار ویژه برای کمک به روستا قرار می‌دهد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول