اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد منوجان خبر داد

جمع‌آوری 70 میلیون تومان زکات از کشاورزان منوجان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منوجان با اشاره به جمع‌آوری حدود 70 میلیون تومان زکات از کشاورزان این شهرستان گفت: از این زکات مبلغی نیز برای افراد نیازمند زیر پوشش کمیته امداد هزینه شده است.

جمع‌آوری 70 میلیون تومان زکات از کشاورزان منوجان
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، علی رئیسی شامگاه سه‌شنبه در همایش «تجلیل از عاملان زکات شهرستان منوجان» با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است، اظهار داشت: دهیاران روستاهای شهرستان برای جمع‌آوری زکات کمک فراوانی به این کمیته کرده‌اند.
رئیسی بیان داشت: طی یک سال گذشته حدود 34 تن گندم و دو تن خرما توسط دهیاران از کشاورزان و باغ‌داران جمع‌آوری شده است.
وی با اشاره به جمع‌آوری حدود 70 میلیون تومان زکات از کشاورزان شهرستان منوجان عنوان کرد: از این زکات مبلغی نیز برای افراد نیازمند زیر پوشش کمیته امداد هزینه شده است.
امام جمعه منوجان نیز در این همایش با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات سال جاری از آنجا که نخستین انتخابات پس از فتنه 88 است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
حجت‌الاسلام مهدی بهره‌مند با یادآوری حماسه 9 دی‌ماه تصریح کرد: فتنه‌گران روز عاشورا با آتش زدن خیمه‌های امام حسین (ع) قصد از بین بردن ارزش‌ها و اعتقادات دینی مردم را داشتند.  
وی با اشاره به اهمیت انتخابات ابراز داشت: مردم باید با بصیرت و هوشیاری افراد ولایتمدار و اصلح را انتخاب کنند و با حضور پرشور خود مانند همیشه پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان نظام و انقلاب بدهند.
بهره‌مند خاطرنشان کرد: زکات یکی از واجبات الهی است که امروزه در جامعه کم‌رنگ شده است و توجه بیشتری را می‌طلبد.
وی اذعان داشت: کشاورزان باید توجه داشته باشند که به محصولاتی از قبیل گندم، خرما، پرتقال، ذرت و ... زکات تعلق می‌گیرد که باید پرداخت شود.
بهره‌مند با توصیه به توجه به معنویات و پرورش روح تصریح کرد: باید از اسراف‌های بی‌رویه‌ای که در جامعه شیوه معمولی به خود گرفته است، خودداری شود.
وی با یادآوری خشکسالی‌های اخیر افزود: همه مردم باید برای برطرف شدن چنین بلاهایی و در راستای کمک‌رسانی به هم‌نوعان خود زکات محصولات خود را پرداخت کنند.
به گزارش فارس، در پایان همایش«تجلیل از عاملان زکات شهرستان منوجان» از عاملان زکات این شهرستان با لوح سپاس تقدیر شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول