اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خبر داد

صادرات 2700 تن محصولات کشاورزی از بنادر آبادان و چوئبده

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آبادان از صادرات 2 هزار و 754 تن محصولات کشاورزی از بنادر آبادان و چوئبده خبر داد.

صادرات 2700 تن محصولات کشاورزی از بنادر آبادان و چوئبده
محمد ادریس‎پور امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در آبادان از صادرات 2 هزار و 754 تن محصولات کشاورزی از بنادر آبادان و چوئبده خبر داد و اظهار داشت: در سه ماهه سوم سال جاری بیش از 2 هزار و 754 تن از انواع محصولات کشاورزی کشت شده در سراسر کشور از بنادر آبادان و چوئبده به خارج از کشور صادر شده‎اند.
وی افزود: واحد قرنطینه حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی آبادان با صدور 116 برگ گواهینامه بهداشت نباتی زمینه صادرات این میزان محصولات کشاورزی از کشور را فراهم کرده‎است.
مدیر جهادکشاورزی آبادان در خصوص نوع محصولات صادر شده، تصریح کرد: این محصولات انواع مختلفی از جمله هندوانه، خربزه، سیب درختی، کیوی، انار، نارنج، لیموشیرین، خرمالو، انجیر، کدو، پیاز، نخودچی، بادام و حبوبات را شامل می‎شوند.
ادریس‎پور با اشاره به اینکه محصولات نخیلات نیز در میان محصولات صادره وجود دارند خاطرنشان کرد: علاوه بر محصولات ذکر شده، میزان قابل توجهی خرما و همچنین فرآورده‎های خرمایی نظیر شیره خرما را نیز می‎توان از جمله کالاهای صادراتی به خارج از کشور نام برد.
وی ادامه داد: در میان محصولات صادراتی همچنین می‎توان به کاه و علوفه موردنیاز دام نیز اشاره کرد.
مدیر جهادکشاورزی آبادان درخصوص ارزش مالی این محصولات اظهار داشت: ارزش مالی محصولات کشاورزی صادر شده به خارج از کشور در حدود یک‎ میلیون و 306 هزار و 923 دلار است.
ادریس‎پور افزود: این محصولات از طریق بنادر آبادان و چوئبده به کشورهای کویت، قطر، آفریقای‎جنوبی، استرالیا، انگلیس و کانادا صادر می‎شوند.
وی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی در بهبود اقتصاد کشور ایفا می‎کند تصریح کرد: صادرات از جمله عوامل مهم در افزایش سطح تولید و همچنین کیفیت محصولات کشاورزی است.
مدیر جهادکشاورزی آبادان در پایان با بیان اینکه تعامل اقتصادی در زمینه محصولات کشاورزی تنها به صادرات محدود نمی‎شود گفت: در همین مدت سه ماهه سوم، درحدود 210 تن از انواع محصولات کشاورزی نیز به کشور وارد شده‎است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول