اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور:

ایران در 92 درصد محصولات کشاورزی خودکفا است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: با افزایش چهار برابری محصولات کشاورزی، ایران در 92 درصد محصولات کشاورزی خودکفا شده است.

ایران در 92 درصد محصولات کشاورزی خودکفا است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالعلی غفاری ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی که با حضور مسئولان استانی همراه بود بر ارتقای بهره‌وری کشاورزی دیم تاکید کرد. 
رئیس موسسه تحقیقاتی دیم کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر عضو هیئت علمی در  بخش تحقیقات کشاورزی کشور مشغول هستند، گفت: افزایش بودجه و اعتبارات پژوهشی برای مدیریت ایستگاه‌های تحقیقاتی و نیز تامین امکانات ضروری است.
وی ادامه داد: مسئولان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که یک تا چهار درصد اعتبارات دستگاه‌ها به بخش‌های تحقیقاتی تعلق گیرد که این رقم نیز از دید محققان ناچیز است اما متاسفانه مقاومت‌هایی نیز در این زمینه دیده می‌شود.
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با اشاره به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تحقیقاتی گفت: در سال 89 بیش از 8 هزار و 700 طرح و پروژه تحقیقاتی همچنین یک هزار و 500 پایان‌نامه تدوین شده است.
غفاری همچنین با اشاره به شرایط تولید محصولات دیمی یادآور شد: در زمینه‌های مختلف از جمله تولید بذرهای محصولات استراتژیک خودکفا شده‌ایم که میلیاردها ریال صرفه‌جویی را در پی داشته است.
وی اظهار کرد: در زمینه تولید محصولات شاهد رشد چهار برابری در کشور هستیم که این موضوع باعث خودکفایی در 92 درصد محصولات کشاورزی شده است.
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور بر ارتقای روش‌های کشاورزی تاکید کرد و گفت: با ارتقای روش‌های کشاورزی، تولید گندم در هر هکتار از 600 کیلو به یک‌هزار و 200 کیلو افزایش یافته و شاهد افزایش ضریب غذایی به بالای 90 درصد هستیم.
غفاری افزود: با ارتقای روش‌های کشاورزی شاهد صرفه‌جویی 6 هزار میلیارد ریالی در زمینه تولید محصولات کشاورزی هستیم.
وی همچنین خواستار توجه به روش‌های نوین آبیاری، اصلاح خاک و نیز توجه به روش‌های نوین و مبتکرانه در عرصه کشاورزی شد و گفت: با مدیریت در زمینه تولید و برداشت محصولات کشاورزی شاهد صرفه‌جویی‌های میلیاردی خواهیم بود.
  رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با اشاره به اهداف تحقیقاتی این مرکز خاطرنشان کرد: تولید واکسن‌ها و سرم‌های مورد نیاز انسان و دام همچنین تولید واکسن‌های جدید از اهداف این مرکز است.
غفاری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات سودده خواهد بود، بیان کرد: اگر مسئولان می‌خواهند مشکل بیکاری حل شود، می‌توانند در تحقیقات سرمایه‌گذاری کنند و فعالیت در زمینه تحقیقات خود سودده خواهد بود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول