اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

تولید سالانه ۱۰۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار کشاورزی وزارت کشاورزی با بیان اینکه سالانه 95 تا 100 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، گفت: ایران در سال 1404 نیازمند استحصال 102 میلیون متر مکعب آب برای تأمین 150 میلیون تن غذای مصرفی آن زمان است.

تولید سالانه ۱۰۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، غلامرضا میرکی شامگاه چهارشنبه در همایش استانی بهداشت و کشاورزی در خرم‌آباد اظهار داشت: برای تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در سال 1404 باید از فاضلاب‌های تصفیه شده شهری و روستایی به شرط اینکه استانداردهای لازم رعایت شود، به عنوان یک منبع ارزشمند استفاده کرد در غیر این صورت امنیت غذایی کشور با مشکل مواجه می‌شود.
مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در سال 1404 نیازمند به استحصال 102 میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی است.
 وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور حدوداً  95 تا 100 میلیون تن محصولات کشاورزی با استحصال حدود 92 میلیارد متر مکعب آب برای جمعیت فعلی کشور تولید می‌شود، که اگر در سال 1404 روند به این‌گونه پیش رود از لحاظ امنیت غذا با مشکل مواجه می‌شویم.
مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسلماً افزایش استحصال آب هم بسیار هزینه بر و تقریباً غیر ممکن است، اما برای جبران کسری آب باید به بازچرخوانی پساب و استفاده از آب‌های غیر متعارف در بخش کشاورزی روی بیاوریم.
میرکی افزود: ایران در سال 1404 نیازمند استحصال 102 میلیون متر مکعب آب برای تأمین 150 میلیون تن غذای مصرفی 92 میلیون جمعیت پیش‌بینی شده آن زمان است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول