اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

12.4 میلیون دلار محصولات کشاورزی بوشهر صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: در هشت ماه گذشته 10 هزار و 509 تن انواع محصولات کشاورزی و شیلاتی به ارزش 12 میلیون و 482 هزار دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد.

12.4 میلیون دلار محصولات کشاورزی بوشهر صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نوذر منفرد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشورهای روسیه، اوکراین، امارات متحده عربی و آسیای میانه بازار هدف این محصولات بوده است.
منفرد یادآور شد: از این محصولات مقدار یک‌ هزار و 254 تن انواع ماهی به ارزش 2 میلیون و 594 هزار دلار، مقدار 16 تن عسل به ارزش 61 هزار311 دلار، میگوی پرورشی 48 تن به ارزش 225 هزار دلار است.
وی افزود: این میزان صادرات از نظر وزن و ارزش به ترتیب 1.17 درصد و سه درصد از کل میزان صادرات گمرک بوشهر را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: این محصولات کشاورزی و شیلاتی شامل ماهی تازه و منجمد، تخمه، انواع کشمش، انواع انگور، سیب درختی و انواع میوه و تره بار بوده است.
منفرد گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میزان صادرات بخش کشاورزی در سال 90 نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر رفع موانع صادراتی، تثبیت قوانین به کارگیری روش‌های علمی و بازاریابی مناسب، ارتقای کمی و کیفی محصولات را از راهکارهای توسعه صادرات بخش کشاورزی ذکر کرد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند، فراهم است.
منفرد اظهار داشت: مانده تسهیلات بخش کشاورزی که در کارگروه اشتغال در سال‌های 84 تا 88 به تصویب رسیده آماده واگذاری است.
وی ادامه داد: یک شرکت برای صادرات گوجه فرنگی متقاضی شده اما مشکل زمین دارند و در صورت واگذاری زمین این شرکت در دشتی آغاز به کار می‌کند.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف آب خاطر ‌نشان کرد: تلاش سازمان جهاد کشاورزی برای صرفه‌جویی در مصرف آب لبیک به ندای مقام معظم رهبری است.
منفرد گفت: تسهیلات پرونده‌های آبیاری تحت فشار که در سال گذشته با نظارت مجموعه جهاد کشاورزی و مرکز خدمات انجام شده است در یک ماه آینده تامین می‌شود و هر سطحی از آبیاری تحت فشار که نیاز باشد یارانه آن آماده است و در زمینه انتقال آب مشکل مالی نداریم.
وی با اشاره به مشکل فارغ‌التحصیلان برای فعالیت گلخانه چاهگاه دشتی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی تلاش خود را در این زمینه انجام داده حتی با بانک نیز گفت‌وگو کرده‌ که اگر امکان داشته باشد خود طرح به عنوان وثیقه استفاده شود زیرا چنین کاری نیز در شهرستان تنگستان انجام گرفت که امید می‌رود با تدابیری که فرماندار دشتی دارند این مشکل در این شهرستان حل شود.
انتهای پیام/ش20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول