اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بسیجیان فعال اقشار مختلف

نخستین مجمع عالی بسیج بهشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین مجمع عالی بسیج ناحیه مقاومت سپاه بهشهر با حضور بسیجیان فعال اقشار مختلف برگزار شد.

نخستین مجمع عالی بسیج بهشهر برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، صبح امروز به منظور آشنایی با فعالیت‌های جامعه بسیجیان این شهرستان، اعضای فعال جامعه بسیج مهندسین، طلاب، پیشکسوتان، زنان، پزشکی، ادارات و کارگران، دانش‌آموزی، دانشجویی، فرهنگیان و هنرمندان در نخستین مجمع عالی بسیج ناحیه بهشهر گردهم آمدند.
در این نشست، غلامرضا شریعتی فرمانده سپاه ناحیه بهشهر هدف از برگزاری مجمع را تخصصی کردن فعالیت‌های بسیج، اداره اهداف و آرمان‌های بسیج توسط خود بسیجیان و گردهم آوردن نخبگان اقشار مختلف بسیج برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم عنوان کرد.
قربان حسنی عضو بسیج مهندسان بهشهر نیز در این نشست از وجود 3 هزار فارغ التحصیل و مهندس در رشته‌های پنج گانه مهندسی شامل عمران، کشاورزی، صنایع، انرژی و هوا و فضا صحبت کرد.
وی تصریح کرد: از این تعداد حدود 10 درصد عضو جامعه بسیج مهندسان هستند که 74 نفر زن و 226 نفر مرد هستند.
از بسیج جامعه پزشکی، محمد باقریان به معرفی اعضای این جامعه پرداخت و گفت: بسیج جامعه پزشکی در بهمن 87 تأسیس شد و 11 نفر به‌عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند و هم‌اکنون در بیمارستان‌های امام(ره) و شهدا، مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی و شبکه بهداشت و درمان پایگاه دارند.
وی تصریح کرد: گروه هدف جامعه بسیج پزشکی بهشهر یک هزار و 650 نفر است که در حال حاضر بیش از 200 عضو دارد.
محمد رجبی هم به نمایندگی از بسیج ادارات و کارگران بهشهر اظهار داشت: این جامعه بزرگ در حال حاضر 3هزار و 77 عضو دارد و آموزش افزایش بهره‌وری به کارگران، ارائه آموزش نظامی، برگزاری کلاس‌های آموزش توسعه و وجدان کاری و توسعه پدافند غیرعامل از جمله فعالیت‌های آن است.
احسان معالی امیری به نمایندگی از بسیج دانش‌آموزی بهشهر نیز گفت: هم‌اکنون 10 هزار و 422 دانش‌آموز بسیجی عادی و یک هزار و 113 دانش آموز بسیجی فعال در بهشهر و 104 حلقه طرح صالحین اعم از برادران و خواهران دانش‌آموز داریم.
سید ابوالقاسم لطیفی رستمی به نمایندگی از بسیج دانشجویی بدون اشاره به آمار و تعداد بسیجیان به بودجه‌های اندک بخش فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: این بودجه حتی یک هشتم بودجه فضای سبز دانشگاه‌ها هم نیست.
وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی یک فرهنگ است نه یک هیئت و تشکل، خاطرنشان کرد: با مباحث شیطان‌پرستی و اندیشه‌های فمینیستی در دانشگاه‌ها چگونه می‌توان برخورد کرد، اگر خواب آلوده عمل کنیم باید تاوان سختی بپردازیم.
مصطفی جعفری به نمایندگی از بسیج فرهنگیان به وجود 2 هزار فرهنگی و عضویت قریب به اتفاق آنها در بسیج فرهنگیان خبر داد.
وی تصریح کرد: پرهیز از نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش، پرهیز از موازی کاری، پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای، واگذاری مسئولیت به افراد شایسته، اجرایی کردن آیین‌نامه‌ها، توجه به پژوهش‌های کاربردی و همچنین توجه به زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری در توسعه آرمان‌های بسیج مؤثر است.
محمد جانی‌پور به نمایندگی از بسیج هنرمندان گفت: هنر همیشه مظلوم بوده و در حق آن اجحاف شده است به طور مثال برای طرح تندیس شهید هاشمی‌نژاد در ورودی شهر دوندگی‌های زیادی داشتیم، طرح و ماکت تندیس آماده شد اما آقایان می‌گویند پول نداریم.
وی با انتقاد از وضعیتی که به ویژه هنرمندان تئاتر و موسیقی دارند، خاطرنشان کرد: از فرهنگ و هنر بسیار صحبت می‌شود اما آن‌طور که شایسته است مورد حمایت واقع نمی‌شود و حتی عده‌ای چندان رضایتی به برگزاری اجرای نمایش و موسیقی در شهرستان ندارند.
گفتنی است، از بسیج بانوان، کانون مداحان، طلاب و پیشکسوتان آماری ارائه نشد.
به گزارش فارس، قرار بود در این نشست یکی از مسئولان بسیج کشور حضور داشته باشد اما شرایط نامساعد جوی مانع حضور این فرد شد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول