اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

استان زنجان طرفیت‌های گردشگری مناسبی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: استان زنجان طرفیت‌های گردشگری و فرهنگی مناسبی دارد.

استان زنجان طرفیت‌های گردشگری مناسبی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی‌زاده محجوب عصر امروز در نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با اشاره به عملکرد ستاد در سال گذشته اظهار داشت: اقامت مسافران و گردشگران در استان زنجان 10 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه طی نوروز سال جاری 3 هزار و 560 مسافر در هتل‌ها و 6 هزار و 480 نفر نیز در مهمان‌پذیرها اقامت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: 6.6 درصد از مسافران نوروزی در سال جاری در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و ... اقامت داشته‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه تعداد مسافران ورودی به استان زنجان طی سال جاری از طریق فرودگاه 694 نفر اعلام شده است، ادامه داد: 45 هزار و 100 نفر نیز از طریق قطار وارد استان شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه طی سال جاری 107 هزار و 532 مسافر از طریق اتوبوس وارد استان زنجان شده‌اند، تصریح کرد: بیش از 90 درصد مسافران از وسیله شخصی استفاده کرده‌اند.
نقی‌زاده محجوب یادآور شد: 1.7 درصد از مسافران با استفاده از قطار، 3.9 درصد از طریق اتوبوس، 88.8 درصد نیز از طریق وسیله نقلیه شخصی وارد استان زنجان شده‌اند.
وی با بیان اینکه 25 هزار و 617 مسافر در نوروز سال جاری از غار کتله خور بازدید کرده‌اند، افزود: 35 هزار و 41 نفر نیز از موزه مردم‌شناسی (رختشویخانه) بازدید به عمل آورده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به بازدید 89 هزار و 611 مسافر از گنبد سلطانیه خاطرنشان کرد: ستاد ویژه سلطانیه به منظور حضور حداکثری گردشگران تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان به عنوان متولی اصلی گردشگری و سفر در راستای تامین آسایش و راحتی مسافران اقدام می‌کند، ادامه داد: امور مربوط به تامین آسایش مسافران در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی پیگیری می‌شود.
نقی‌زاده محجوب اظهار داشت: کمیته حقوقی، نظارت بر اماکن عمومی، مطبوعات و رسانه‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی، آموزش و پرورش، همایش‌ها و جشنواره‌ها، مراکز اقامتی، امداد و نجات، نظارت بر عرضه کالا و خدمات کمیته‌های تشکیل شده در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به منظور ارائه خدمات به مسافران است.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول