اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار فارس:

ظرفیت‌های گردشگری فارس ‌استفاده نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار فارس گفت: از توان و ظرفیت‌های استان فارس در جذب گردشگری آن گونه که در خور و شأن این استان بوده، استفاده نشده است.

ظرفیت‌های گردشگری فارس ‌استفاده نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن اردکانی بعد از ظهر امروز در پنجمین جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان فارس ویژه نوروز 91 اظهار داشت: استان فارس سرزمین فرصت‌های گران‌بها و گرانقدر و دارای آثار تاریخی، مذهبی، ملی و گردشگری منحصر به فرد در دنیا است.
اردکانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت گردشگری در ورود گردشگران به بعضی از کشورها، گاهی شمار گردشگران از جمعیت آنها بیشتر می‌شود.
وی تصریح کرد: میزان اقامت و ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان فارس در گذشته 5،3 نفر در شبانه‌روز بوده، که به علت بی‌توجهی این میزان به 1،2 کاهش یافته است.
معاون عمرانی استاندار فارس اضافه کرد: هزینه یک گردشگر خارجی در استان فارس روزانه 180 دلار بوده که این رقم در استان‌های همجوار 600 دلار است.
اردکانی با اشاره به اینکه هیچ استانی در کشور مانند فارس از ظرفیت‌های گردشگری برخوردار نیست، افزود: ظرفیت‌های طبیعی، آبشار مارگون و نقش رستم، حافظ و سعدی و ظرفیت‌های خدادادی این امکان را دارد که معادل درآمد نفت از جذب گردشگری برای کشور به ویژه استان فارس تولید سرمایه کند.
وی ابراز داشت: برای جذب گردشگر نیاز به ابزارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داریم چرا که گردشگران خود مبلغان خوبی برای ورود بیشتر گردشگر به کشورمان هستند.
معاون عمرانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: انسان‌ها متأثر از تبلیغات هستند و برای جذب گردشگر نیاز به هزینه نداریم و با تعامل با سایر دستگاه‌ها می‌توان به اهداف خود دست یافت.
اردکانی تصریح کرد: افزایش گردشگر بدون برنامه‌ریزی و تعیین هدف امکان‌پذیر نیست.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های ستاد تسهیلات نیاز به تشکیل جلسه‌های متعدد است.
مشاور عمرانی استاندار فارس با اشاره به اینکه یکی از سندهای راهبردی استان فارس توسعه گردشگری است، افزود: افق برای ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی تا سال 1404 تعیین شده و باید فعالیت‌ها و ارائه برنامه‌ها در اتاق‌های دربسته انجام نگیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول