خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی گفت: شکایات مردمی واصله در خصوص عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و اماکن اقامتی رسیدگی میشوند و با اعمال این سیستم عملکرد صنوف فعال در عرصه گردشگری توسط گردشگران رصد میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی، تراب محمدی اظهار داشت: آمار شکایات از دفاتر خدمات مسافرتی در شش ماهه نخست سال 90 جمعآوری شده که همه آنها در دستور بررسی قرار گرفتهاند.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد 64 مورد شکایت از 35 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان وصول شده که موارد مطرح شده رسیدگی میشوند.
محمدی تصریح کرد: آذربایجانشرقی به علت دارا بودن مراکز و مناطق گردشگری و تاریخی فراوان، از تعداد زیادی دفاتر خدمات مسافرتی برخوردار است که لزوم نظارت هرچه بیشتر را طلب میکند و البته نظارت گردشگران و شهروندان بیشترین بهره را به این سیستم نظارتی میرسانند.
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان آذربایجانشرقی یادآور شد: مانند روال سابق و با تمرکز هرچه بیشتر در آستانه عید نوروز از تمام توان مجموعهها و سازمانهای استان و صد البته با توان هم استانیها برای رفع مشکلات و جلب رضایت بیشتر گردشگران ورودی به استان استفاده خواهد شد.
محمدی با اشاره به فعالیت گروه ویژه نظارتی با مسئولیت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: طبق دستور استاندار این گروه ویژه که متشکل از مسئولان ادارات و سازمانهای استان است از مجموعههای مختلف خدماتی و رفاهی بازدید و گزارش تهیه میکنند.
وی تاکید کرد: با توجه به تاکید ویژه استاندار، رفع مشکلات برخی حوزهها مانند سرویسهای بهداشتی همچنین نظافت پایانههای مسافربری و توجه به ارائه خدمات دفاتر مسافرتی در دستور کار قرار دارد.
محمدی یادآور شد: افزایش نمازخانههای سیار و چادرهای مسافرتی شهری در شهرستانهای پرگردشگر، افزایش کیفت اتوبوسهای گردشگری و توجه بیشتر به خدمات جادهای و اطلاعرسانی به موقع از دیگر موارد اولویتدار فعالیتهای میراث فرهنگی به شمار میرود.
انتهای پیام/ح30