اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

ظرفیت‌های گردشگری فارس به فراموشی سپرده شده است

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: فعالیت‌های مسئولان بخش گردشگری فارس رضایت‌بخش نیست و از ظرفیت‌های بالای این بخش در فارس استفاده نشده است.

ظرفیت‌های گردشگری فارس به فراموشی سپرده شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های مسئولان بخش گردشگری استان فارس در جذب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارزشمند استان فارس رضایت‌بخش نیست، اظهار داشت: امکانات اقامتی و سیاحتی مناسبی در کنار جاذبه‌های مهم گردشگری استان فارس فراهم نشده و ما با وجود ورود سالانه بیش از 10 میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی به استان فارس، هنوز فعالیت چشمگیری در بهره‌گیری از این فرصت ارزشمند اقتصادی نداشته‌ایم.
وی با اشاره به لزوم ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری در استان فارس ابراز داشت: برای جذب گردشگران در عید نوروز امسال، باید مکان‌های گردشگری جدیدی برای ارائه به مسافران نوروزی داشته باشیم و در همین راستا نیز تا پایان سال جاری چند طرح جدید گردشگری در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.
نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات بیکاری ناشی از بروز خشکسالی در استان فارس افزود: ظرفیت بالای بخش کشاورزی استان فارس، مانع از گسترش مناسب بخش صنعت در گذشته شده و به همین دلیل باید دست‌اندر‌کاران این بخش، در حرکت به سمت روش‌های نوین آبیاری و راه‌اندازی صنایع تبدیلی، اهتمام جدی‌تری داشته باشند.
صادق عابدین از انجام چهارمین دور از سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس، در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: استان فارس از سه دوره سفر هیئت دولت و همچنین سفر مقام معظم رهبری به استان فارس مصوبات بسیار خوبی داشته است و در این راستا نیز در بخش مصوبات سفر مقام معظم رهبری و دور نخست سفر هیئت دولت، اقدامات اجرایی خوبی حاصل شده و در دور چهارم سفر هیئت دولت به فارس نیز مصوبات تاثیرگذاری برای رفع مشکلات مصوبات اجرایی نشده سفرهای هیئت دولت داریم.
استاندار فارس در ادامه با اشاره به موافقت وزارت نیرو در احداث سد تنگ سرخ خاطرنشان کرد: مباحث و ابهامات فنی وزارت نیرو در اجرای این مصوبه رفع شده است و مراحل اجرایی آن با مشارکت شهرداری شیراز آغاز می‌شود.
وی احداث پالایشگاه دوم شیراز را از دیگر طرح‌های تاثیرگذار استان فارس در حوزه انرژی دانست و ابراز داشت: این پالایشگاه بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا احداث می‌شود و اکنون ما در انتظار اعلام برنامه اجرایی از سوی بخش خصوصی و سهام‌داران پالایشگاه دوم شیراز هستیم.
صادق عابدین در پایان با ابراز خرسندی از حجم بارش‌های پاییزی در استان فارس افزود: بارش‌های امسال در استان فارس بیش از 70 برابر در مقاسیه با سال گذشته افزایش داشته و به همین دلیل نیز مشکل آبگیری سدهای این استان حل شده است، اما همچنان مردم فارس در مدیریت مصرف منابع آبی باید توجه بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول