اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کوهبنان:

صنعت گردشگری کوهبنان باید توسعه یابد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار کوهبنان بر توسعه صنعت گردشگری این شهرستان تأکید کرد.

صنعت گردشگری کوهبنان باید توسعه یابد
‌به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، رمضان ایزدی بعد از ظهر امروز در جلسه کا‌ر گروه میراث فرهنگی شهرستان کوهبنان بر توسعه صنعت گردشگری این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: کوهبنان در شمالی‌ترین نقطه استان در مرز کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبی قرار گرفته‌ و وجود آثار و ابه تاریخی فراوان این خطه را به منطقه ویژه گردشگری بدل کرده است.   
وی بیان داشت: از جمله این مناطق گردشگری می‌توان به آسیاب‌های هشت‌گانه ‌آبی‌، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی،‌ قلعه‌ دختر‌، مدرسه شیخ ابوسعید‌، آرامگاه برهان‌الدین کوهبنانی‌، تخت لطیفی‌، سنگ نوشته‌، قلعه‌ها و برج‌های تاریخی‌، دریاچه کویر، وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم و همچنین داشتن طبیعتی بکر اشاره کرد.
ایزدی عنوان کرد: این منظره‌های طبیعی موجب شده تا بسیاری از مردم شهرستان‌های کرمان‌، زرند‌، رفسنجان‌، نوق‌، راور‌، به افق‌، بهاباد‌، یزد‌، و ... برای گذراندن ایام تعطیلات و گردش در طبیعت این شهر را به عنوان محل تفریح خود انتخاب کنند. 
وی ابراز داشت: در بودجه سال جاری توجه خاصی به بخش گردشگری به ویژه آسیاب‌های منحصر به فرد آبی‌، ترمیم و بازسازی محوطه آرامگاه 70 عارف و قبر برهان‌الدین شده و با برنامه‌ریزی مدون به دنبال ساخت سکوهای ویژه در اطراف پارک برهان‌الدین‌، پارک مقبره آخوند‌، پارک امامزاده بی‌بی عصمت و پارک امامزاده بی‌بی خاتون هستیم تا علاوه بر استفاده مسافران در مواقع ضروری و بروز حوادث مترقبه نیز بتوان از این مکا‌ن‌ها استفاده کرد.   
سحر توکلی نماینده میراث فرهنگی شهرستان کوهبنان نیز در این جلسه از برگزاری جشنواره در کوهبنان‌، کرمان و تهران گزارشی را ارائه کرد و اظهار داشت: در سال جاری به دنبال مرمت کامل خانقاه شیخ ابوسعید ، راه‌اندازی آسیاب‌های آبی‌، بهسازی خانه فرهنگ شهرستان و راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در کوهبنان هستیم و با راه‌اندازی تیم‌های کوهبنان‌گردی با مساعدت نیروهای ‌بسیجی قصد داریم‌ با بازدیداز آثار و ابنیه تاریخی فوق نسبت به حفظ این آثار نیز گام‌هایی برداریم.
وی تصریح کرد: به دنبال تهیه و نصب تابلو برای اماکن باستانی شهرستان هستیم و تلاش می‌کنیم با فضاسازی شهر میزبان خوبی برای میهمانان نوروزی باشیم تا بتوانیم رضایت خاطر آنان جلب کنیم.   
انتهای پیام/ص20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول