اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان مطرح کرد

رونق گردشگری با جوشش چشمه‌های آب معدنی کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان در بازدید از منطقه گردشگری چشمه‌های آب گرم و معدنی این شهرستان گفت: جوشش چشمه‌های آب معدنی بارقه‌ای از امید برای شهروندان کوهبنانی‌ ایجاد کرد و موجب رونق گردشگری می‌شود.

رونق گردشگری با جوشش چشمه‌های آب معدنی کوهبنان
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در بازدید از منطقه گردشگری چشمه‌های آب گرم این شهرستان اظهار داشت: چشمه‌های آب گرم کوهبنان جنب منطقه گردشگری و محوطه تاریخی پارک برهان‌الدین واقع شده و به صورت جوشان سال‌ها در جریان بودند.
وی بیان داشت: سال‌های گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های پی‌درپی، آب این چشمه‌ها طی زمان کم و موجب خشکیدن آن‌ها شد، اما طی چند ماه گذشته با توجه به با‌ارزش بودن این مکان فرمانداری را بر آن داشت که برای احیای این اماکن اقدام کند.
متقی افزود: با همکاری فرمانداری و دستگاه‌های شهرستان مقدمات خاک‌برداری و کانال‌زنی آغاز شد و پس از یک هفته تلاش به بار نشست و با توجه به اُفت آب‌های زیرزمینی و پایین رفتن مسیر اولیه جریان آب با حفر گودال سه متری این چشمه جان تازه‌ای گرفت و بارقه‌ای از امید در دل مردم کوهبنان ایجاد شد.
فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت چشمه‌های آب گرم و معدنی و نظر به توریستی بودن منطقه قصد ساخت دو حوضچه، دو باب حمام و ایجاد فضای مناسب برای حضور گردشگران را داریم و در این راستا نیاز به 200 میلیون تومان اعتبار هست، لذا نیاز به مساعدت مسئولان مربوطه به ویژه میراث فرهنگی در زمینه ثبت، ساخت و تجهیز این مکان داریم.
وی ابراز امیدواری کرد؛ پایداری آب این چشمه موجب شود تا مسئولان مربوطه با دل‌گرمی بیشتر نسبت به ایجاد فضاهای تفریحی و رفاهی در اطراف این مکان اقدام کنند.
رمضان ایزدی معاون سیاسی فرمانداری کوهبنان به خبرنگار فارس گفت: تا چند سال قبل دو چشمه آب گرم در فاصله تقریبا 100 متری هم قرار داشتند که اهالی کوهبنان آب چشمه را در خزینه‌ها جمع و در آن استحمام می‌کردند.
وی بیان داشت: آن‌ها معتقد بودند که استحمام در آب گرم این چشمه‌ها در درمان‌ بسیاری از بیماری‌های پوستی‌، عصبی‌، مفصلی و رماتیسم مؤثر است و حتی گفته می‌شد، آشامیدن‌ آب معدنی در درمان سنگ کلیه‌، کار دستگاه گوارش‌، بیماری‌های روده‌ای‌، معده‌ای‌، کبد و بیماری‌های تغذیه‌ای تأثیر دارد.
ایزدی عنوان کرد: لذا مردم آب چشمه را در ظرف‌های ویژه از جمله کوزه‌ها می‌ریختند و به محل سکونت خود می‌بردند تا در فرصت‌های متفاوت بتوانند استفاده کنند.
وی افزود: از تاریخ دقیق فعالیت این چشمه‌ها و قنات "اپوروار" اطلاعات دقیقی در دست نیست و فقط بنا به گفته افراد قدیمی و مسن، این مکان‌ها در زمان گنجعلیخان بازسازی و مرمت شده و در اوایل انقلاب هم به همت شهرداری اقداماتی صورت گرفته است.
انتهای پیام/ش/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول