اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب؛

شبکه کتابخوانان حرفه‌ای دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

شبکه کتابخوانان حرفه‌ای دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی این شبکه در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 100 هزار دانشجو و علاقمند به کتاب و کتابخوانی به صورت حرفه‌ای عضو این شبکه فعال هستند.
 وی با بیان اینکه اعضای این شبکه می‌توانند از مسائل تحلیلی، علمی، مذهبی، دینی و... از طریق این شبکه اطلاعات دریافت کنند، افزود: علاقمندان و اعضای این شبکه می‌توانند در کنار کسب این اطلاعات در مسابقات کتابخوانی به شکل آنلاین نیز حضور داشته باشند.
فرهمندامین با یادآوری اینکه در حال حاضر در تمام شهرهای استان اردبیل، بخش‌ها و روستاها کتابخانه‌های عمومی فعال است، گفت: در استان اردبیل 65 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که 51 باب آن مربوط به نهاد کتابخانه‌ها و 14 باب آن نیز مشارکتی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تشریح چگونگی شکل‌گیری کتابخانه مشارکتی با حضور موسسات و افراد حقیقی و حقوقی، ابراز داشت: علاقمندان می‌توانند در فضای 100 متر مربع کتابخانه مشارکتی راه‌اندازی کنند و ما سهمیه کتاب را به آنها به صورت سالانه اختصاص می‌دهیم.
این مسئول به فضای مطلوب 10 هزار متر مربعی کتابخانه مرکزی اردبیل به عنوان یک مکان مطالعه تحقیق و پژوهش برای حضور جدی جوانان اشاره کرد و بیان داشت: در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل 670 هزار جلد کتاب نگهداری و عرضه می‌شود که این تعداد کتاب در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل سرانه مطالعه را نیز رو به رشد و در شرایط مناسب توصیف کرد و گفت: ‌سال گذشته سرانه مطالعه در کشور 76 دقیقه بود که امسال این سرانه به 79 دقیقه افزایش یافته است.
وی سرانه مطالعه در استان اردبیل را نیز 56 دقیقه اعلام کرد و بیان داشت: هر چند این سرانه با توجه به جمعیت و وضعیت مطلوب کتابخانه‌ها اندک به نظر می‌رسد اما باید به گونه‌ای عمل کنیم تا به یک وضعیت مناسب در این حوزه دست یابیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول