اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن کتاب و کتاب‌خوانی؛

کتابداران و کتابخوانان برتر حاجی‌آباد تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته کتاب کتابداران و کتابخوانان برتر حاجی‌آباد طی مراسمی با حضور مسئولان تجلیل شدند.

کتابداران و کتابخوانان برتر حاجی‌آباد تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، فرماندار حاجی‌آباد ظهر امروز در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب، نقش کتابداران در بسط و گسترش فرهنگ مطالعه را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود به همین دلیل میراث فرهنگی تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب‌های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده‌اند.
بهرام پوراشرف با بیان اینکه رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد بیان داشت: بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دلخوش کرد و علی‌رغم رشد رسانه‌های گوناگون جمعی تاکنون هیچ رسانه‌ای نتوانسته است نقشی را که کتاب در رشد تمدن‌ها داشته است را ایفا کند.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با اشاره به تلاش‌های ارزنده دولت نهم و دهم در راستای ترویج و توسعه امر کتابخوانی افزود: در ابتدای دولت نهم به ازای هر پنچ نفر یک کتاب و در حال حاضر به ازای هر دو نفر یک کتاب در کتابخانه‌های سطح استان موجود و از لحاظ زیر بنایی از 15 هزار متر مربع به 22 هزار متر مربع رسیده است.
وی با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب در هرمزگان یک ساعت و 28 دقیقه در هفته است، افزود: 63 درصد مردم هرمزگان معادل 4.2 عنوان کتاب مطالعه غیردرسی داشته‌اند که رتبه دوم در کشور را کسب کرده‌ایم.
پور اشرف اضافه کرد: در قالب اجرای طرح کتاب من، 40 هزار جلد کتاب سفارش داده شده است که تاکنون 10 هزار جلد آن تهیه و مابقی در دست اقدام است.
فرماندار حاجی‌آباد در پایان سرانه فضای کتابخانه‌ها در استان به ازای هر 100 نفر را 1.5 متر مربع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 56 هزار نفر عضو 42 باب کتابخانه‌های عمومی حاوی 500 هزار جلد کتاب هستند که توسط 72 کتابدار اداره می‌شود.
در ادامه این مراسم امام جمعه حاجی‌آباد با اشاره به نقش و اهمیت و تاثیر کتاب و کتاب در رشد حیات اجتماعی بیان داشت: بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی مدیون فرهنگ کتابخوانی است زیرا بزرگان و علمای ما سخنانشان را به گوش مردم می رساندند.
حجت‌السلام والمسلمین روح‌الله مختاری ادامه داد: با این وجود مهم‌ترین مطلب این است که جامعه هدف که عموم جامعه هستند اهتمام بیشتری به کتاب و کتابخوانی داشته باشند.
امام جمعه حاجی‌آباد اظهار داشت: هیچ سیستمی نمی‌تواند برای آگاهی‌رسانی و تاثیرگذاری جای کتابخوانی را پر کند.
وی اضافه کرد: ما در جامعه‌ای هستیم که متاسفانه کتابخوانی در آن پایین است و مسئولان باید بکوشند تا فرهنگ کتابخوانی را در بین جامعه نهادینه کنند.
لاله شفیعی مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان حاجی‌آباد ضمن تبریک نوزدهمین جشن هفته کتاب اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی جزو مهم‌ترین نهادهای ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم هستند.
وی مهم‌ترین وظیفه کتابداران کتابخانه‌های عمومی را مدیریت مطالعه مفید در جامعه دانست و ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی حاجی‌آباد با ارائه خدمات متنوع کتابداری و اطلاع‌رسانی موقعیت مناسبی  در جذب اعضاء در سطح استان دارند.
 مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی حاجی‌آباد برگزاری مسابقات کتابخوانی اینترنتی به صورت ماهیانه، مجهز بودن کتابخانه به بخش تازه‌های کتاب، وجود منابع اطلاعاتی متنوع، مجهز بودن کتابخانه به نمایه نشریات در موضوعات مختلف علمی، وجود کتابداران علاقمند با تجربه و متخصص و اجرای طرح کتاب من را از جمله نقاط قوت کتابخانه‌های شهرستان دانست و گفت: بدون شک با تلاش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان به ویژه در بحث عضویت کارکنان اداری، شاهد ارتقا روز افزون مطالعه مفید و توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان خواهیم بود و به امید روزی که با ایجاد فرهنگ مطالعه مادام‌العمر اختلاف طبقاتی و فرهنگی در شهرستان از بین برود. 
یادآور می‌شود در این مراسم که همراه با اجرای موسیقی و سرود و پخش کلیپ و برگزاری نقاشی کودکان بود، از 32 نفر از کتابداران، کتابخوانان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی حاجی‌آباد با اهدا جوایزی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول