اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آخرین روز هفته کتاب؛

کتابداران و کتاب‌خوانان نمونه استان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته کتاب در همایشی از فعالان حوزه کتاب، کتابخانه، کتاب‌خوانی و کتابداری در اردبیل تجلیل به عمل آمد.

کتابداران و کتاب‌خوانان نمونه استان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در سالن بیضای اردبیلی برگزار شد، از فعالان کتابخانه‌های شهرستان‌ها، نویسندگان، کتابداران، مسئولان فرهنگی کتابخانه‌ها، شرکت‌کنندگان در مسابقات فرهنگی کتاب و دستگاه‌های اجرایی همکار با اداره کل کتابخانه‌های استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سخنانی از وجود 65 باب کتابخانه عمومی در سطح استان اردبیل که خدمات کتابخانه‌ای به مردم ارایه می‌دهند، خبر داد.
صادق فرهمندامین گفت: در سال گذشته تعداد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل 50 باب بود که امسال با افزایش 15 باب به این تعداد این تعداد ارتقای چشمگیری یافته است.
وی افزود: 14 باب از این کتابخانه‌ها مشارکتی هستند که افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با امکان مدیریتی وارد عمل شده و به صورت منظم سهمیه کتاب دریافت کنند.
این مسئول اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را 40 هزار و 545 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم به نسبت مدت مشابه سال قبل با 29 درصد رشد مواجه بوده است.
وی از ثبت‌نام و عضوگیری رایگان علاقمندان در هفته کتاب سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: پنج هزار نفر در این طرح به کتابخانه‌ها مراجعه و عضویت رایگان دریافت کردند.
فرهمندامین متوسط امانت کتاب در استان اردبیل را 65 هزار و 446 جلد اعلام کرد و ادامه داد: این رقم نیز با 53 درصد رشد مواجه بوده است.
به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از وجود 635 هزار و 685 جلد کتاب در کتابخانه‌های استان خبر داد و خاطر نشان کرد: متوسط مراجعه کتاب‌نفر در اردبیل 114 هزار و 212 نفر در ماه است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد نشان می‌دهد.
فرهمندامین در بخش دیگری از سخنان خود فعال بودن کتابخانه‌های استان را نشانه بارزی از علاقمندی استان به کتابداری و کتاب‌خوانی اعلام کرد و گفت: کتاب غذای روح بشر است و در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم بر این امر که باید کتاب وارد تمام خانواده‌ها شود، تاکید شد.
وی از فعالیت خیرین کتابخانه‌ساز در استان خبر داد و اضافه کرد: این خیرین نیز یاریگر کتابخانه‌های استان در امر گسترش فرهنگ مطالعه هستند که خدمات شایانی از خود نشان داده‌اند.
به گزارش فارس، در پایان این مراسم همچنین از مسن‌ترین و خردسال‌ترین نویسنده استان اردبیل نیز تجلیل شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول