اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

شهرکرد میزبان جشنواره سراسری معرفی کتاب برتر

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌جاری جشنواره کشوری معرفی کتاب برتر در این استان برگزار می‌شود.

شهرکرد میزبان جشنواره سراسری معرفی کتاب برتر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالعلی عباسی بعدازظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان اظهار داشت: در حال حاضر 20 کتابخانه در حوزه کودکان و نوجوانان این استان فعال است که با رفع مشکلات نرم‌افزاری در این مراکز شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش این مراکز خواهیم بود.
وی بر ضرورت ارتقای فضاهای مطالعاتی در این استان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر شهرک منظریه، میرآباد شرقی و غرب شهرکرد فاقد امکانات کتابخانه پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که ضرورت ایجاد این مراکز در این نواحی لازم و ضروری است.
عباسی با اشاره به برنامه‌های فراروی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، گفت: برگزاری برگزاری جشنواره سراسری معرفی کتاب در سال‌جاری از مهم‌ترین برنامه‌های این کانون برای آشنایی خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان چهارمحال و بختیاری اهدای کتاب از سوی کودکان و نوجوانان را گامی موثر در راستای توسعه فرهنگ مطالعاتی در کشور دانست و گفت: در مدت پنج سال گذشته بیش از یک هزار جلد کتاب از سوی کودکان و نوجوانان این استان اهدا شده است.
وی از کمبود منابع کتب مذهبی در گروه سنی کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: در این بخش کتاب‌های ما بیشتر ترجمه منابع و کتب خارجی است.
عباسی با بیان اینکه کانون در سال جاری روزانه یک جلد کتاب در قسمت کودک و نوجوان منتشر کرده است، گفت: در قسمت آموزش و پرورش برای آشنایی خانواده‌ها با امکانات کتابخانه‌ها، خانواده‌ها همراه با فرزندان از امکانات کانون برای آشنایی بیشتر بازدید می‌کنند.
عباسی در ادامه تهیه سند مطالعه مفید را برای افزایش ساعات مطالعه مطلوب دانست و افزود: با اجرای صحیح این سند می‌توانیم به اهداف ایجابی و مورد انتظار بیش از پیش دست یابیم.
وی با تأکید بر اینکه میزان مطالعه مردم مهمترین فاکتور و معیار در بررسی جوامع پیشرفته و توسعه یافته است، گفت: قطعا میزان مطالعه برای تمامی افراد در جوامع مختلف یکسان نیست و به تناسب کارشان میزان مطالعه فرق می‌کند و ما باید سعی کنیم به سمت و سویی برویم تا زمینه مطالعه عمومی را فراهم تا کتابخوانی عام و فراگیر شود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در راستای اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و ضرورت ارتقا فرهنگ مطالعه در جامعه،گفت:  پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ عمومی از طریق مطالعه و پژوهش و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه محقق می‎شود.
وی کتاب‌خوانی را یکی از نیازهای ضروری جوامع دانست و گفت: امروزه جامعه‌ای موفق است که به تغذیه فکری مردم بیشتر اهمیت داده و بتواند فرهنگ کتابخوانی را در جامعه احیا کند.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول