اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی صورت پذیرفت؛

کتاب شاعر کاشانی کتاب برتر سال 90

خبرگزاری فارس: کتاب شعر سید اصغر صائم کاشانی در چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی به عنوان کتاب برتر سال 90 در بخش شعر انتخاب و معرفی شد.

کتاب شاعر کاشانی کتاب برتر سال 90
سید اصغر صائم کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، 188 نفر شرکت‌کننده با 262 اثر داخلی و خارجی با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت شرکت داشتند.
وی افزود: در بخش شعر، کتاب شعر "دل هست اینجا کبوتر" یکی از سروده‌هایی است که امسال به چاپ رسیده و به همراه دو کتاب دیگر از شاعران خراسانی و جهرمی، به عنوان کتاب برتر سال 90 در بخش شعر چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی انتخاب و معرفی شد.
وی کتاب‌های پذیرفته شده در جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی را کتاب‌های چاپ شده در سال 90 اعلام کرد و گفت: در جشنواره امسال شرکت کننده‌هایی از کشورهای خاورمیانه مانند تونس، لبنان، کویت، عربستان، تاجیکستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان شرکت داشتند.
صائم کاشانی در ادامه کتاب شعر "عطش" با اشعار عاشورایی و همچنین کتاب شعر "دل هست اینجا کبوتر" با مقدمه محمدرضا سنگری که توسط انتشارات عالم تاب مشهد مقدس در تیراژ دو هزار جلد به چاپ رسیده را از جمله سروده‌های جدید خود اعلام کرد.
وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های خود شامل مجلدهای شعر، تحقیق، تصحیح و نوشتن مقدمه دیوان‌های برخی از شاعران گذشته و معاصر که به 66 مجلد می‌رسد، اظهار داشت: از این تعداد 14 جلد کتاب شعر، 19 جلد کتب و رساله تحقیقاتی، 15 جلد تصحیح کتاب و 18 جلد مقدمه دیوان‌های برخی از شاعران گذشته و معاصر است. 
این شاعر کاشانی همچنین از چاپ دو کتاب شعر جدید در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: دو مجموعه شعر 600 صفحه‌ای با عنوان شاعر گل‌های سرخ در حال تدوین است که تا سال آینده به چاپ می‌رسد.
صائم کاشانی با اشاره به اینکه تاکنون 12 هزار بیت شعر سروده است بیان کرد: غزلیات عرفانی، اشعار آئینی و ولایی، اشعار عاشورایی، اشعار عاشقانه و پند، حکمت و اندرز بیشترین اشعار موضوعی است که تاکنون سروده‌ام.
سید علی اصغر صائم کاشانی سرودن شعر را از کلاس سوم ابتدایی و در سن 8 سالگی آغاز کرده است و نخستین شعر او در هفته‌نامه شفق کاشان در 13 سالگی به چاپ رسید. 
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول