اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردل خبر داد

اهدای 500 جلد کتاب به کتابخانه اردل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردل از اهدای 500 جلد کتاب به کتابخانه عمومی شهرستان اردل در سال‌جاری خبر داد.

اهدای 500 جلد کتاب به کتابخانه اردل
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهرام داودی بعدازظهر امروز در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرستان اردل، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 500 جلد کتاب به کتابخانه شهرستان اردل اهدا شده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال‌جاری نیز 300 جلد کتاب دیگر به کتابخانه و تعدادی از مدارس این شهرستان اهدا خواهد شد.
وی بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه در سطح این شهرستان تأکید کرد و گفت: به‌منظور ارتقای سطح سرانه مطالعه در این شهرستان تدوین سند نهضت مطالعه مفید در دستور کار قرار گرفته است.
داودی با تشریح طرح‌های 28 گانه این سند، ابراز امیدواری کرد: با تحقق اهداف این سند به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه مفید بر اساس سند چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی در افق 1404 دست یابیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالعه‌ای ارزش دارد که مفید باشد و بتواند یک ذخیره علمی برای فرد به وجود آورد، گفت: اسلام به کتاب و تفکر و تعقل اهمیت زیادی می‌دهد، به طوری که آن را مایه روشنگری که آینده بشر را تبیین می‌کند، معرفی کرده است.
وی در ادامه بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در این استان تأکید کرد و گفت: عوامل متعددی در این مسیر تاثیرگذار است که ایجاد انگیزه و احساس نیاز به مطالعه و به وجود آوردن رفتاری به نام مطالعه در میان اقشار مختلف در نخستین گام، پیش بینی و ایجاد فضاهای خوب و مناسب برای مطالعه آحاد جامعه از جمله این عوامل به‌شمار می‌رود.
داودی ادامه داد: نشر و در دسترس قرار دادن کتاب‌های مفید و مناسب، حمایت از نویسندگان و اهل قلم متعهد و موارد بسیار دیگر که رسیدن به آنها نیازمند هم‌فکری و همراهی تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور است.
وی اضافه کرد: فضاسازی مطلوب کتابخانه‌ها، تامین منابع مفید، استفاده از نیروهای متخصص و متعهد، تجهیز کتابخانه‎های عمومی به فناوری‌های روز در مسیر دسترسی آسان و سریع به اطلاعات و منابع اطلاعاتی از جمله اقدام‌ها در این زمینه است. 
در این جلسه از زحمات 30 ساله هادی مسئول کتابخانه عمومی شهرستان اردل  قدردانی و مصطفی انصاری به‌عنوان مسئول کتابخانه و سرپرست دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های شهرستان اردل معرفی شد.
انتهای پیام/و۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول