اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

تألیف 5 کتاب تحقیقاتی توسط ناجا در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: 5 کتاب تحقیقاتی توسط نیروی انتظامی آذربایجان غربی در دست تألیف است.

تألیف 5 کتاب تحقیقاتی توسط ناجا در آذربایجان غربی
علی قهرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این کتاب‌ها شامل اشکی به رنگ عشق، ایثارگران گمنام، کژال، کتاب شناسی جامع آذربایجان و کتاب‌شناسی جامع قومیت است.
وی تصریح کرد: دفتر تحقیقات و مطالعات کاربردی انتظامی آذربایجان غربی با برقراری تعامل مناسب با مراکز علمی و پژوهشی سطح استان و کشور امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و شناسایی و استفاده از توان علمی بیش از 80 نفر از اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاهی و 45 نفر از پژوهشگران درون سازمانی اقدامات، فعالیت‌ها و وظایف علمی و پزوهشی خود را در قالب دو حوزه مطالعاتی و سه کمیته علمی تخصیص دنبال می‌کند.
این مسئول افزود: آذربایجان غربی از نظر شرایط خاص ژئوپلیتیکی و تنوع اقوام و ادیان و مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق و استقرار برخی جریانات وابسته به قدرت‌های فرامنطقه‌ای در این کشورها و توسل آنان به انواع اقدامات نرم در راستای نا‌امن کردن کشور به ویژه مناطق شمال غرب از حساسیت فوق‌العاده‌ای نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است.
قهرمان گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با درک اهمیت این موضوع و تاثیرات امنیتی اعمال سیاست‌های برخی از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای بر امنیت مناطق مرزی با تمرکز تحقیقات و مطالعات کاربردی در حوزه مطالعاتی اقوام اقدامات اساسی انجام داده است.
وی با اشاره به این اقدامات، اظهار داشت: برای این منظور نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی به دلیل قابلیت‌های محیطی و ملی به عنوان حوزه مطالعات علمی قومیت، نظم و امنیت نیروی انتظامی، بر آن است تا بتواند با شناسایی فرصت‌ها و راهبردهای تقویت امنیت پایدار از رهگذر همگرایی ملی اقوام برای دستیابی به گفتمان مدیریت دانش در حوزه مسائل قومی، مدیریت چالش‌ها را انجام دهد.
این مسئول افزود: برای این منظور نیروی انتظامی استان در گستره جغرافیایی تمام استان‌ها و مناطق قومی نشین کشور با رصد تحولات سیاسی اجتماعی نظام‌های حاکم بر کشورهای ایرانی پیرامونی و اهداف نظام‌های سلطه فرامنطقه‌ای همگام با برنامه‌های ابلاغی نیروی انتظامی در افق چشم‌انداز 1404 گام‌های اساسی را در راستای وصول به اهداف تعیین شده برمی‌دارد.
انتهای پیام/و۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول