اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روستاهای استان مرکزی

150 مکان بلا‌استفاده به سالن ورزشی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت روستایی و عشایری استان مرکزی از شناسایی بیش از 150 مکان بلا ‌استفاده در روستاهای استان و بازسازی این مکان‌ها به عنوان سالن و خانه ورزشی در روستاها خبر داد.

150 مکان بلا‌استفاده به سالن ورزشی تبدیل می‌شود
علی عشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بر اساس تصمیمات به عمل آمده در کمیته تبیین و توسعه ورزش‌های بومی و محلی مکان‌های بلا استفاده در روستاها از جمله حمام‌های قدیمی، مدارس، انبارهای علوفه و... با توجه به نبود امکانات و سالن‌های ورزشی در روستاها باید بازسازی و به عنوان سالن و خانه ورزشی در روستاها مورد استفاده قرار گیرند که تاکنون بیش از 150 مکان در روستاهای استان شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به مصوبات این کمیته اعتبارات مورد نیاز بازسازی، تعمیر و تجهیز این مکان‌ها از سوی دهیاری‌ها، شوراهای روستا، استانداری و هیئت روستایی و عشایری تامین خواهد شد که به طور میانگین برای بازسازی هر سالن 2 تا 3 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
رئیس هیئت روستایی و عشایری استان مرکزی ادامه داد: همچنین با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه رسیدگی به مشکلات ورزش بانوان مقرر شد چهار درصد از بودجه دهیاری‌ها در اختیار ورزش بانوان قرار گیرد و سالن‌های سرپوشیده نیز برای فعالیت‌های ورزشی آنان در نظر گرفته شود.
عشوری گفت: در بخش ورزش‌های بومی و محلی تاکنون 350 بازی بومی و محلی شناسایی شده و به ثبت رسیده است که به زودی کتاب بازی‌های بومی و محلی استان چاپ و منتشر می‌شود.
وی تاکید کرد: هیئت روستایی و عشایری استان در سال‌های اخیر در ساماندهی و جذب علاقه‌مندان به ورزش‌ روستایی و عشایری گام‌های ارزشمندی برداشته است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول