اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان خبر داد

آغاز دوگانه سوز کردن وانت‌بارها در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: همزمان با سراسر کشور دوگانه سوز کردن خودروهای وانت بار با استفاده از یارانه در استان زنجان آغاز شد.

آغاز دوگانه سوز کردن وانت‌بارها در زنجان
عبدالحسین علی اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه در راستای اجرای مصوبات دولت با همکاری وزارت نفت طرح دوگانه سوز کردن خودروهای وانت بار در سراسر کشور آغاز شده است، اظهار داشت: خودروهای با عمر کمتر از 10 سال با استفاده از یارانه دوگانه سوز می‌شوند.
وی افزود: صاحبان وانت بارهای تک کابین پیکان، نیسان و مزدا با سن کمتر از 10 سال (مدل‌های 1380 و بالاتر)، فعال در شبکه حمل و نقل درون و برون شهری می‌توانند به صورت حضوری یا مراجعه به یکی از نمایندگی‌های مجاز، نام‌نویسی کنند.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان خاطر نشان کرد: افراد می‌توانند تا پایان دی ماه به صورت اینترنتی و در سایت WWW.fapco.ir ضمن ثبت نام نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: این طرح فقط تا پایان دی ماه اعتبار داشته و در صورت عدم ثبت نام و یا مراجعه پس از تاریخ مذکور یارانه‌ای به طرح دوگانه سوز کردن خودروهای وانت تعلق نمی‌گیرد.
علی اکبری با اشاره به حمل بار جا‌به‌جا شده در استان زنجان توسط ناوگان عمومی خاطر نشان کرد: در هشت ماهه سال‌جاری بیش از 3 میلیون و 700 هزار تن کالا در استان زنجان جابه‌جا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان عمده‌ترین کالاهای حمل شده توسط ناوگان عمومی را در این مدت شامل خاک معدنی، سنگ آهن، سیلیس، سیمان، گندم و شمش آهن عنوان کرد.
وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 218 دستگاه، انواع مختلف وسایل نقلیه سنگین باری وارد ناوگان حمل و نقل کالای استان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشدی معادل 26 درصد برخوردار است.
علی اکبری گفت: در استان زنجان بیش از 38 شرکت حمل و نقل در زمینه حمل و نقل مسافر فعالیت می‌کنند.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 86 هزار نفر در این استان جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 13 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در استان زنجان بیش از 201 کیلومتر راه اصلی و 774 کیلومتر راه فرعی وجود دارد، افزود: در یک نگاه همه جانبه 1.9 درصد از راه‌های کشور در استان زنجان قرار دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول