اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با سال گذشته صورت گرفت

افزایش 60 درصدی درآمد بقاع متبرکه استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: درآمد بقاع متبرکه استان زنجان در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

افزایش 60 درصدی درآمد بقاع متبرکه استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد احیای موقوفات استان زنجان اظهار داشت: اداره اوقاف استان زنجان از آغاز سال‌جاری اقدامات بسیاری را در زمینه حفظ و احیای موقوفات انجام داده است.
وی با اشاره به تشکیل ستاد احیای موقوفات یادآور شد: پس از تشکیل این ستاد بسیاری از امور مربوط به واقفان و اوقاف با سرعت بیشتری صورت گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به وقف یک میلیارد و 600 میلیون تومانی یک از واقفان زنجانی یادآور شد: با اطلاع رسانی خوبی که توسط مسئولان ذی‌ربط صورت گرفته موضوع وقف در بین مردم استان زنجان ترویج یافته است.
وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط اداره کل اوقاف استان زنجان اذعان داشت: برگزاری برنامه آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه از جمله برنامه‌هایی است که توسط اداره اوقاف استان زنجان انجام شده است.
باقری تصریح کرد: برنامه آرامش بهاری با حضور هفت هزار و 200 نفر از شهروندان زنجانی در جوار بقاع متبرکه و همزمان با فرا رسیدن سال نو برگزار شده است.
وی برگزاری سوگواری یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) را از دیگر برنامه‌های اوقاف در جوار بقاع متبرکه عنوان کرد و اضافه کرد: در اجرای این برنامه استان زنجان موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اداره کل اوقاف استان زنجان برنامه‌های مختلفی را برای دانش‌آموزان انجام داده است، گفت: برنامه نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان در اوقات فراغت برگزار و با استقبال خوبی از سوی آنان مواجه شده است.
وی همچنین اجرای بصیرت عاشورایی در ماه محرم و برنامه‌های ویژه هفته وقف را نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط اوقاف در طول سال عنوان کرد.
وی با بیان اینکه به علت عشق به ولایت و امامت مردم این استان، زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی معروف شده است، ادامه داد: اجرای برنامه بصیرت عاشورایی توسط اداره اوقاف استان با استقبال خوبی از سوی مردم استان مواجه شده است.
باقری با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم اداره کل اوقاف استان زنجان برگزاری مسابقات و فعالیت‌های قرآنی در طول سال است، اضافه کرد: اعزام قاریان زنجانی به کشورهایی همچون پاکستان و الجزایر در ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات قرآنی اداره اوقاف استان است.
وی با اشاره به برگزار شدن دعای روز عرفه در 32 امامزاده استان زنجان اضافه کرد: اداره کل اوقاف مکلف بود این مراسم را در 25 امامزاده استان برگزار کند، که با تلاش مسئولان برگزاری این دعا در 32 امامزاده برگزار شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مودت در امامزاده‌های استان زنجان ادامه داد: در راستای اجرای این طرح تعدادی از خیران اقدام به احداث زائر سرا در بقاع متبرکه استان کرده‌اند.
وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح مودت 12 زائر سرا در امامزاده‌ یعقوب (ع) بازسازی و ساخته شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول